خبرگزاری کار ایران

جهانپور مطرح کرد؛

تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس در ایران مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۷۱۳

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید در کشور گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: ساختار بیماریابی، شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر در سراسر کشور براساس پروتکل‌های بین‌المللی و دستورالعمل‌های ملی فعال شده است و سیستم بهداشتی و درمانی برای مواجهه با این بیماری آمادگی لازم را دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که در کلان مناطق و پایتخت، بیمارستانهای معین با بخش ایزوله منفی آمادگی پذیرش مبتلایان احتمالی را دارند، گفت: تیم های واکنش سریع اورژانس کشور و آمبولانس های CBRNE برای هرگونه انتقال و اقدام فوریتی در آمادگی به سر می برند و همچنین نظام آزمایشگاهی اقدامات تشخیصی لازم را آغاز کرده است.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: نتایج قطعی آزمایشگاهی حاکیست موارد معدود مشکوک ارجاع شده، مبتلا به کرونا ویروس جدید نبوده اند.

جهانپور در ادامه عنوان کرد: به نظر می‌رسد سطح هوشیاری مناسبی در جامعه ایجاد شده و باید مراقبت کرد که این هوشیاری به اضطراب و نگرانی بی مورد بدل نشود.

وی همچنین گفت: کروناویروس جدید با مبدا چین، فعلا واکسنی ندارد، دارویی هم برای آن ساخته یا تایید نشده است و اطلاع رسانی صریح، صحیح و به هنگام انجام می شود وهموطنان عزیز توجهی به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده، نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز