خبرگزاری کار ایران

غارت باغات و گلخانه‌های منطقه ۱۴ در دوره پیشین مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۳۱۱

نماینده شورایاران منطقه ۱۴ گفت: غارت باغات و گلخانه‌های منطقه ۱۴ در دوره پیشین مدیریت شهری باعث کمبود سرانه های فضای سبز در این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، نماینده شورایاران منطقه ۱۴ به تشریح مسائل این منطقه پرداخت.

حسین حاجی قربانی دولابی در ابتدا به معرفی منطقه ۱۴ پرداخت و گفت: ۷/۱۷ درصد از کل منطقه دارای بافت فرسوده است که رتبه پنجم را در بین مناطق تهران دارد. اما اینجا را به علت هویت مذهبی و سنتی منطقه دارالمومنین شهر تهران می دانند.

او درباره چالش های منطقه ۱۴ اظهار داشت: سرانه های هفت گانه خدماتی، درمانی و فرهنگی در این منطقه کم است و املاک ریز دانه زیر 50 متر در آن زیاد است. همچنین این منطقه از توزیع نامتوازن سرانه فضای سبز رنج می برد و 11 محله منطقه باستانی ندارند.

حاجی قربانی به بلاتکلیفی پروژه های کلان ترافیکی سطح منطقه نیز اشاره کرد و گفت:پروژه بزرگراه شهید شوشتری و پل بزرگراه امام علی(ع)،  محدوده خاوران، طرح تعریض خیابان کرمان و بلوارشهید گلشناس همچنان بلاتکلیف هستند.

او همچنین درخصوص رشد فضاهای بی دفاع شهری در منطقه ۱۴ اظهار داشت: ورود معتادان و کارتن خوابهای متجاهر از منطقه 12 به این منطقه و تمرکز مراکز نظامی و پادگان ها در ناحیه رشد فضاهای بی دفاع شهری را تشدید کرده است.

وی با اشاره به غارت باغات و گلخانه های منطقه ۱۴ در دوره پیشین مدیریت شهری گفت: این اتفاق باعث کمبود سرانه فضای سبز منطقه شده‌است.

او درخواست کرد که نسبت به جلوگیری از واگذاری ورزشگاه آیت الله سعیدی به ارتش و تعیین تکلیف زمین فوتبال اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز