خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره کشت گیاه شقایق

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۲۵۳

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در واکنش به کشت گیاه شقایق گفت: کشت این گیاه برای تولید داروهای خاص است و با گیاه خشخاش تفاوت دارد.

«سردار مسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به کشت گیاه شقایق که از سوی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد و کشاورزی مطرح شده بود، گفت: گیاه شقایق در صنعت نیز کاربرد دارد و کشت گیاه اولیفرا نیز در سنوات گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع یک سری مباحث خاص فنی دارد که باید به صورت کامل و مشخص بررسی شود. در صورتی که مراجع ذیربط نسبت به این موضوع توجیه شده و مجوز کشت آن را صادر کنند، ممکن است، این اتفاق بیفتد و این گیاه برای استفاده در صنایع داروسازی کشت شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بررسی موضوعات مرتبط با کشت این گیاه به نتیجه نرسیده است و این موضوع ربطی به مسئله مواد مخدر ندارد.کشت گیاه شقایق برای تولید داروهای خاص است و با گیاه خشخاش متفاوت است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اعدام سرکرده باند تمساح خلیج فارس آیا پرونده این باند قاچاق به طور کامل بسته شده است؟ یادآور شد: پرونده تمساح خلیج فارس کامل شده و اموال مرتبط با این پرونده شناسایی و مصادره و توقیف شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همچنین در جریان پیگیری برخی از مرتبطین با این پرونده هستیم.

سردار زاهدیان همچنین درباره برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال آینده گفت: در دو حوزه اقدامات ایجابی و سلبی فعالیت‌های مان را برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در حوزه اقدامات ایجابی، مباحث پیشگیرانه، افزایش آگاهی مردم و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از جمله موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد.

وی درباره اقدامات سلبی در رابطه با مبارزه با موادمخدر گفت: مواد مخدر به صورت غیرقانونی به کشور وارد می‌شود و ترانزیت است. برای برخورد با شبکه‌های ورود و توزیع مواد مخدر، شبکه‌های داخلی، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم. امیدواریم با همکاری دستگاه‌های همکار بتوانیم این اقدامات را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز