خبرگزاری کار ایران

سردار زاهدیان خبر داد:

دستگیری قاچاقچی معروف هروئین و مصادره ۱۱۰ هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۷۶

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری قاچاقچی معروف هروئین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مسعود زاهدیان رییس پلیس مواد مخدر ناجا در حاشیه نشست روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از قاچاقچیان معروف هروئین اخیرا بازداشت شده و هفته آینده اطلاع رسانی کامل در این زمینه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تا الان ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از این فرد مصادره شده است. این فرد یکی از افراد موثر در قاچاق و انتقال هروئین به کشور بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: این فرد ایرانی است و در یکی از استانهای جنوبی کشور به مدت ۵ سال فعالیت می‌کرده است.

سردار زاهدیان همچنین درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده کیک‌های آلوده نیز گفت: کیک‌های آلوده در حوزه ما پیگیری نمی‌شود و در حوزه پلیس آگاهی است و تا جایی که من اطلاع دارم به اقدامات خوبی در این زمینه دست پیدا کرده‌اند و اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز توسط پلیس آگاهی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین درباره شکایت پلیس در خصوص عدم همکاری دستگاه‌ها در زمینه جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر گفت: ما در ساماندهی معتادان متجاهر پارامترهای مختلفی داریم. یکی از این پارامترها عملکرد دستگاه‌ها است. ما در روند جمع‌آوری معتادان متجاهر گاهاً هیچ مشکلی نداریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: امروز با شناسایی که صورت گرفته و اشراف اطلاعاتی که در مناطق آسیب‌دیده داریم، می‌توانیم بگوییم که حداکثر در 48 ساعت تمامی این معتادان را جمع‌آوری می‌کنیم، اما یکی از مشکلات ما مشکل قانون است چراکه در دو دوره سه ماهه این افراد را نگهداری می‌کنیم و بیش از این زمان نمی‌توانیم آنها را در مراکز بازپروری نگه داریم.

وی ادامه داد: بعد از این مدت فردی که به صورت کامل هنوز درمان نشده است، رها می‌شود و ما باید دوباره این فرد را دستگیر کنیم و این چرخه باعث تحمیل هزینه‌هایی به ما می‌شود و همچنین مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. بنابراین برای جلوگیری از این هزینه‌های اضافه لازم است، این قانون اصلاح شده و پیش از نوبت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار بگیرد. به ما قول داده بودند که تا پایان سال مشکل قانونی را برطرف می‌کنند و بحث نگهداری حداقل تا دو سال این افراد نیز به تصویب برسد تا هم بار ماموریتی سازمان‌ها کاهش یابد و هم سازمان‌ها بتوانند با یک برنامه‌ریزی منسجم‌تر کار را دنبال کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: اگرچه که اقدامات مناسبی در ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تامین زیرساخت‌ها انجام می‌شود اما در برخی نقاط هنوز تعداد مراکز نگهداری براساس نیاز نیست و باید این رشد در برخی از استانها صورت بگیرد.

سردار زاهدیان تصریح کرد: البته در تهران ما زیرساخت‌های خوبی داریم و جا دارد من اینجا از سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها که در این حوزه به ما کمک کردند و همچنین سپاه پاسداران که یک مرکز را در تهران راه‌اندازی کرد، تشکر کنم.

وی ادامه داد: مراکز سروش پلیس امروز حدود 600 نفر از معتادان متجاهر را در خود نگهداری می‌کند و با یک برنامه مناسب این افراد امروز در حال درمان و حرفه‌آموزی هستند. در مراکز نگهداری مهر سروش، کارگاه‌های آهنگری، تولید پوشاک و گلخانه ایجاد شده و افراد در این مراکز توانمند شده و به جامعه بازمی‌گردند. در سایر مراکز ضعف‌هایی در این حوزه وجود دارد که امیدواریم برطرف شده و سازمان‌های متولی کار خود را انجام دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با گلایه از برخی شهرداری‌ها تاکید کرد: متاسفانه برخی شهرداری‌ها در حمایت از برنامه‌های جمع‌آوری در برخی نقاط از همه توانایی خود بهره نگرفته و لازم است که در این راستا نیز فعال شوند و منسجم‌تر و اثربخش‌تر در این حوزه از ماموریتشان وارد شوند.

وی درباره عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه گفت: ما با وزارت بهداشت مشکلی درباره نگهداری معتادین دارای زخم باز و بیماری‌های واگیردار داریم که این بخش همچنان حل‌نشده باقی مانده است و علیرغم پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام داده‌ایم متاسفانه مراکزی برای نگهداری این افراد شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه با وزارت بهداشت نیز مقرر شده است که اتفاقات خوبی بیفتد و ما منتظر نتایج آن هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره کشف مواد مخدر جدید نیز گفت: مواد مخدر جدیدی نداشتیم و مواد مخدر با اسامی جدید وارد بازار می‌شوند در حالی که پایه آنها یکی است یعنی یا مواد سنتی هستند و یا صنعتی اما قاچاقچیان برای به دست‌ آوردن سود بیشتر اسامی جدیدی را اختراع کرده و از طریق آن اقدام به بازاریابی می‌کنند و از این طریق افراد را اغفال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز