خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا خبر داد:

افزایش ۱۸ درصد کشفیات مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۴۶

فرمانده ناجا از افزایش ۱۸ درصد کشفیات مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی یک مجاهد فی سبیل الله و یک فرمانده مقتدر و مهربان مردمی و ولایت مدار بود و ما باید از آنها الگوبرداری کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد مردم به شهید سلیمانی علاقه داشتند کسی که می تواند تا این اندازه در قلوب مردم تاثیرگذار باشد باید الگویی برای جوانان و مردم باشند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: بحمدالله با همت ماموران پلیس در مدت ۱۰ ماهه حدود ۷۰۰ تن کشفیات داشتیم که به نسبت سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشتیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما طی سه سال گذشته مقابله و مبارزه با مواد مخدر، برخورد با باندها و‌ سران و افراد توزیع کننده و معتادان متجاهر است. ما ۱۰ اولویت داریم که انشالله تا پایان سال به همه معاونان و پلیسهای تخصصی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به جلسات آسیب‌های اجتماعی با حضور رهبر انقلاب گفت: بحث مقابله و  مبارزه با مواد مخدر خواست مردم و تاکید مقام معظم رهبری است و اولین اولویت رهبر انقلاب در خصوص اعتیاد است و سهم سایر دستگاهها نیز مشخص شده است و انشالله هر کس سهم خود را انجام دهند‌. بحث مقابله با پیش سازها یکی از موضوعات اصلی است و باید اقدامات لازم انجام شود.

اشتری گفت: باید نقشه راه برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم و چه کنیم که تولید مواد مخدر کاهش پیدا کند در کشورهای همسایه ما متأسفانه بعد از حضور آمریکایی‌ها کشت مواد مخدر ۵۰ برابر شده و ما باید در همایشهای بین المللی و منطقه ای باید این مطالبه را داشته باشیم، اگرچه امیدی به کمک آنها نداریم. خیلی از کشورها و سازمان های بین المللی وظیفه مقابله با مواد مخدر را دارند، اما چرا نمی آیند آمریکاییها را مقصر بدانند، چراکه از وقتی حضور پیدا کردند، گشت افزایش پیدا کرده است و این باید از طریق وزارت امور خارجه در مجامع بین المللی گفته شود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: حدود ۷۲ درصد کشفیات ما در مرزهای شرقی و شهرهای اطراف آن است و ما باید اقدامات کنترلی مان را براساس اطلس و جغرافیای جرم متمرکز کنیم و قطعا شرق کشور برای ما در این موضوع اهمیت دارد و برخورد با باندها شبکه های اصلی که در خیلی مواقع سران اصلی به تور ما نمی خورند و نفرات دوم و سوم به دست ما می رسند بنابراین باید در نقشه راه این موضوع را در دستور کار قرار دهیم. یکی از نیازمندیهای ما در مبارزه و مقابله اشراف اطلاعاتی است و باید باندها و سران اصلی آنها را شناسایی کنیم و این باید در اطلس جرم ما و نقشه راه ما مشخص باشد. باید از فناوری روز برای سرعت کار و دقت بیشتر و حفظ جان نیروهایمان استفاده کنیم و کمتر همکاران ما که سرمایه ما هستند، در معرض خطر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی ما است و ما سازمان انسان محور هستیم البته آمارها نشان می دهد ضمن اینکه کشفیات‌مان بیشتر شده اما شهدای ما کمتر شده است. چون اولویت ما مبارزه است بنابراین امکانات را به این سمت سوق باید بدهیم. زیرساخت‌ها را باید توسعه دهیم و با استفاده از تجهیزات اقدامات مان را انجام دهیم. همانطور که درباره هوشمندسازی پلیس  برنامه ریزی کردیم باید برنامه ریزی کنیم تا در مدت ۳ سال تا ۵ سال زیرساخت‌های لازم را برای مقابله افزایش دهیم و باید از ظرفیت همه دستگاهها در امر مقابله استفاده کنیم.

اشتری با بیان اینکه باید از ظرفیتهای هنری در این زمینه استفاده کنیم، تصریح کرد: باید تعریف داشته باشیم که خودمان سالیانه چه می کنیم و دیگر دستگاهها چه وظایفی را انجام می دهند تا با برنامه ریزی مشخص به اهداف مقابله مان برسیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: ۳۰۲ اثر ۱۱۰ ثانیه ای نیز تولید شده است که حدود ۱۰۰ اثر قابل بهره برداری است. امروز نگرانی ما در مدارس، دانشگاهها و کارگاه‌ها است و باید پیشگیری کرد و خانواده ها و جوانان متوجه باشند و رسانه می تواند موثر باشد.

سردار اشتری درباره جمع آوری خرده فروشان گفت: همین خرده فروشان مواد مخدر برای مردم نگران کننده هستند حتما اولویت ما برخورد با خرده فروشان است. خرده فروش جرمی را مرتکب می‌شود که کمتر از آن باندی که مواد وارد می کند نیست. مردم باید امنیت داشته باشند و یکی از کارهایی که باید با قوت انجام دهیم برخورد با این افراد است.

او ادامه داد: محل‌هایی که تولید مواد مخدر دارند، باید سامانه‌ای مانند سامانه فوریتهای پلیسی داشته باشید که به سرعت وارد عمل شوید مرحله بعدی شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر است و با همکاری و هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر باید این افراد را جمع آوری کرد و این دوره سه ماهه و شش ماهه کفایت نمی کند و باید قانون تغییر کند و باید از ظرفیت ستاد در جمع آوری معتادان متجاهر استفاده کنیم. مردم با حضور این افراد نگران می شوند و باید این افراد سیر درمانی شان را طی کنند و پاک شده و به جامعه بازگردند. باید از حالا برای سال ۹۹ نقشه راه تعیین کرد.

وی درباره پیش سازهای مواد مخدر گفت: باید در این موضوع بیشتر ورود کنیم و گمرکات باید در این زمینه ورود داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز