خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

سیاست کلی وزارت بهداشت، حمایت از بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۴۳

وزیر بهداشت گفت: سیاست کلی وزارت بهداشت، حمایت از بخش خصوصی در حوزه سلامت است چون اعتقاد داریم که اگر از بخش خصوصی حمایت نکنیم، به بخش دولتی، فشار مضاعفی وارد می شود و سرمایه گذاری های بعدی در این حوزه انجام نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در نشست با جمعی از نمایندگان بیمارستان های خصوصی تهران اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که تامین اجتماعی اقدام به توسعه تخت های بیمارستانی و سرمایه گذاری مناسبی در حوزه سلامت نکرده است و نمی توانیم به بیش از 40 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی، خدمات مورد نیاز را ارائه ندهیم.

وی افزود: اعتقاد داریم که بخش خصوصی را به گونه ای حمایت کنیم که احساس نکند دولت، رقیب او است بلکه دولت، با او همراه است و باید بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که خرید راهبردی خدمات با رقابت بخش خصوصی، شکل بگیرد و سرمایه گذاری در این بخش، تقویت شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: برخی از شیوه ها و منش ها باعث شد جامعه پزشکی در مظلومیت معنوی قرار گیرد و اکثر رسانه ها، فقط به بحث نصب کارتخوان در مطب های پزشکان می پردازند اما از پرداختن و نشان دادن مطب پزشکی که در آن پرداخت ویزیت برای بیماران الزامی نیست و یا از پرداختن به خدمات جامعه پزشکی در بحران ها و بلایای طبیعی، دوری می کنند.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: در مورد تعرفه، سال گذشته تمام تلاش خود را کردیم تا بحث تعرفه های خدمات پزشکی، در آخرین روز اسفند 97 تصویب شود و از اوایل امسال، قابل اجرا باشد که ناشی از همدلی وزارت بهداشت و بخش خصوصی بود. البته سال گذشته تعرفه بخش خصوصی و دولتی، متفاوت دیده شد.

وی افزود: در سیلاب های گسترده امسال و همه بحران ها و بلایای طبیعی کادر بهداشتی و درمانی اعم از پزشک، پرستار، بهورز، ماما، نیروهای اورژانس و سایر نیروها، جان فشانی و از خوذگذشتگی کردند اما برخی افراد در قبال این خادمان مردم، بی انصافی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز