خبرگزاری کار ایران

اصلاح تعرفه عوارض کسب و پیشه در تهران/ نباید مردم را مثل قلک ببینیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۰۴

اعضای شورای شهر تهران کلیات اصلاح لایحه تعرفه عوارض کسب و پیشه را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران اصلاح تعرفه عوارض کسب و پیشه مورد بررسی قرار گرفت.

محمود میرلوحی در این باره گفت: در تهران حدود ۴۵۰ هزار واحد کسب و پیشه وجود دارد و ۱۱۲۶ شغل داریم. البته این فهرست جدید و به‌روز نشده و باید مشاغل استارتاپی به آن اضافه شود.

او ادامه داد: وقتی شهرداری از شهر هوشمند و فناورانه سخن می‌گوید، این کسب و پیشه‌ها سالانه ۹۰۰۰ میلیارد تومان برگشت مالی دارند که باید در کسب و پیشه دیده شود.

وی با اشاره به اینکه رقم عوارضی که از کسب و پیشه دریافت می‌شود با تعداد کسب و کارها برابر نیست، گفت: اگر از بیش از ۴۵۰ هزار کسب و پیشه تنها ۵۰۰ هزار تومان دریافت شود، در حدود ۲۲۵ میلیارد تومان درآمد باید کسب شود در حالی که امروز تنها ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داریم. این یعنی نه تنها عددی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان عوارض در نظر می‌گیریم بلکه گویا از برخی هم عوارض دریافت نمی‌کنیم.

او افزود: تهران معدن طلا و زمین زعفران ندارد و باید به سمت پایداری درآمدها برود و این رقم که از کسب و پیشه‌ها دریافت می‌شود ناچیز است. کل عوارض کسب و پیشه‌ای که شهرداری دریافت می‌کند تنها در حدود یک درصد عدد بودجه شهرداری است.

در ادامه احمد مسجدجامعی در واکنش به اظهارات میرلوحی گفت: نباید مردم را مثل قلک ببینیم. نمی‌شود هر روز شهرداری که بودجه‌اش کاهش یافت و درآمدش کم شد بگوید عوارضی تعیین کنیم و از مردم بخواهیم تا آن را جبران کنند.

او تاکید کرد: باید نگاهمان کمی هم رعیت‌محور باشد و به فکر مردم باشیم.

سپس سیدحسن رسولی خزانه‌دار شورا در واکنش به صحبت‌های مسجدجامعی گفت: او تاکید کرد: که تلاش شده تا برای هر واحد صنفی با توجه به شرایط و منافع عوارض در نظر گرفته شود و عدالت رعایت گردد.

در ادامه محمد سالاری گفت: در گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض کسب و پیشه درآمد داشتیم و با این افزایش قرار است ۲۰ درصد به این رقم افزوده شود.

رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به صحبت‌های مطرح شده گفت: اعضای شورای شهر توجه کنند که در گذشته هر ساله عوارض کسب و پیشه افزایش می‌یافت اما طی پنج سال اخیر هیچ رقمی به آن افزوده نشده است.

سپس اعضای شورای شهر با کلیات اصلاح تعرفه عوارض کسب و پیشه موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز