خبرگزاری کار ایران

اصلاح مصوبه تخفیف به اسناد نکول شده

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۹۴

اعضای شورای شهر تهران بخشی از مصوبه هفته گذشته درباره اسناد نکول شده را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران مصوبه شورای شهر در خصوص اسناد نکول شده را اصلاح کردند.

محسن هاشمی با اشاره به اینکه شورای شهر هفته گذشته مصوبه‌ای در خصوص اسناد نکول شده داشت، گفت: بر مبنای این مصوبه مقرر شد با تعیین مبالغ و زمان‌های مشخصی به افراد تخفیف دهیم اما این موضوع هفته گذشته سوءتفاهماتی به وجود آورد که برای حل آن پیشنهاد دادند یک بار دیگر این بخش از مصوبه در شورا مجددا در شورا بررسی گردد.

او در ادامه افزود: در متن پیشنهاد نوشته شده بود که خسارت تاخیر باید ارائه شود اما در جدول مربوطه که در مورد تخفیفات بود، به این موضوع توجه نشد و از آنجایی که متن مصوبه با پیشنهاد مصوب متفاوت بود، نشان می‌دهد که اعضای شورا بر موضوع تسلط نداشتند و در زمانی که آن را به شهرداری ارائه کردیم، معاونت مالی بر این موضوع ایراد گرفت.

هاشمی با اشاره به اینکه بازه زمانی که برای ارائه تخفیف در نظر گرفته شده متفاوت است، گفت: ما در آن مصوبه مقرر کردیم که اسناد با سررسید سال ۹۰ به قبل که می‌تواند یک بازه بیش از ۲۰ ساله را شامل شود و قطعا مبالغی که در پرداخت واریز می‌شود، ارزش واقعی ندارد چراکه ممکن است یک نفر زمانی ۵ میلیون جریمه شده باشد اما ۵ میلیون آن زمان کجا و الان کجا؟

پس از صحبت‌های رئیس شورای شهر، عبدالحمید امامی معاون مالی شهرداری تهران گفت: به نظر می‌رسد در این مصوبه یک اشتباه تایپی صورت گرفته است چراکه درصد تخفیف و مبالغ اسناد مشخص است. واقعیت این است که باید اینگونه پرونده ها تعیین تکلیف شوند چراکه بعضا مواردی وجود دارند که میزان جریمه از اصل پول بیشتر است. برای مثال شخصی پرونده‌اش ۲۰ میلیون تومان حکم داشته اما به دلیل عدم پرداخت این مبلغ حالا جریمه‌ای به ۳۰۰ میلیون رسیده است.

هاشمی پیشنهاد داد که به جای استفاده از کلمه خسارت و تادیه از کلمه کلی‌تر اسناد نکول شده استفاده شود و این پیشنهاد موافق اعضای شورای شهر را در پی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز