خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

نحوه کنترل ویروس کرونا در فرودگاه امام طبق اصول سازمان بهداشت جهانی است/پوشش اکیپ طرح پایش کاملا استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۸۴

معاون کل وزارت بهداشت نحوه کنترل ویروس کرونا در فرودگاه امام را طبق اصول سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که " آیا کنترل ویروس کرونا در فرودگاه امام خمینی از استاندارد لازم برخوردار است؟ گفت: کنترل انتقال بیماری در مرزهای هر کشور متکی به یک سری اصول علمی است و این اصول توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) استانداردسازی می‌شوند.اکثریت کشورها از جمله ایران  این اصول را طبق استاندارد‌های WHO اجرا می‌کنند. هم‌اکنون نیز کنترل انتقال ویروس کرونا، در ورودی‌های مرزی کشور به ویژه فرودگاه امام، بر مبنای همین اصول بین‌المللی و استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، انجام می‌گیرد. 

وی در ادامه افزود: شاید بسیاری از افراد غیرمطلع، انتظار اقدامات وسواس‌گونه داشته باشند. ما به عنوان سازمان متولی نمی‌توانیم، برخلاف اصول علمی یا استاندارد‌های بین‌المللی تندروی یا کندروی داشته باشیم.  

حریرچی با تاکید بر اینکه شیوه کنترل بیماری با دستگاه سنجش حرارت افراد کارآمد است، گفت: افرادی که در پایگاه‌های کنترل ویروس مستقر هستند، تب افراد را کنترل می‌کنند. این دستگاه‌های سنجش حرارت، میزان تب افراد را می‌سنجد. کنترل تب اولین و موثرترین راه سنجش ناقلین این ویروس، طبق استانداردهای جهانی بهداشت است. این دستگاه نیز یکی از دستگاه‌های سنجش حرارتِ شناخته شده و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است. 

وی در ادامه بیان کرد: کنترل تبِ ناشی از ویروس کرونا یا با دستگاه‌های فردی و یا با دستگاه جمعی سنجش می‌شود و هر دو دستگاه هم یک کاربری دارند.  

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا مجریان کنترل ویروس در فرودگاه از پوشش بهداشتی لازم برخوردار هستند؟ گفت: لوازم و پوشش افرادی که اجرای طرح پایش بیماری را برعهده دارند، کاملا استاندارد و مطابق با اصول علمی است. این افراد از کادر درمانی کشور هستند، مسلما حساسیت و دانش بیشتری در رابطه با احتمال ابتلای خود به ویروس نسبت به دیگران دارند. اگر لوازمی بیش از آنچه در دسترس آ‌ن‌ها است لازم بود، نه ما دریغ می‌کردیم و نه آن‌ها از تقاضای آن چشم‌پوشی می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز