خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

استعفای 100 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۷۷

رئیس سازمان بهزیستی از استعفای 100 نفر از مدیران و کارشناسان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: حدود 3 ماه نیم پیش بهزیستی بخشنامه ای درباره تعارض منافع مدیران بهزیستی صادر شد، چرا که برخی مدیران همزمان با پست مدیریتی خود یکی از مراکز را به صورت خصوصی و دولتی اداره  می‌کردند.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد: در حقیقت بخشنامه ای صادر شد تا مدیران بین وظایف اجرایی و اداره مرکز یکی را انتخاب کنند.

قبادی دانا درباره استعفای مدیران گفت: در این مدت 272 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان در مراکز مسئولیت داشتند که 172 نفر  از سمت خود در مراکز خصوصی استعفا دادند که شامل 3 نفر از مدیران کل استان، 6 نفر معاون استانی، 31 نفر رئیس  اداره استان، 26 نفر کارشناس مسئول، 105نفر کارشناس ناظر بودند و همچنین 100 نفر از سمت مدیریتی خود در سازمان استعفا دادند که شامل دو مدیرکل استان، 8 معاون استان، 12 رئیس اداره استان و 19 کارشناس مسئول 59کارشناس ناظر بودند.

وی درباره مستمری افراد مجهول الهویه گفت: در خصوص این افراد نیز ماهانه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان سازمان به مراکز نگهداری پرداخت می‌کند. همچنین برای نگهداری ۲۷ هزار معلول ضایع نخاعی ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری در کارت خانواده شارژ می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد: همچنین از هفته آینده برای ۱۰ هزار خانوار دیگر که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند علاوه بر ۲۷ هزار خانوار حق پرستاری در نظر گرفته شده و مبلغ ۲۵۰ هزار تومان کمک هزینه پرستاری پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن مددجویان نیز تفاهم نامه های خوبی در حال انعقاد است که در دهه فجر اعلام می شود.

قبادی دانا درباره سهمیه بندی بنزین خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه امکان شارژ کارت بنزین سابق برای معلولان وجود نداشت ما نگران وضعیت معلولان بودیم البته برخی معلولان نیز در این زمینه کارت سوخت با مشکل مواجه شدند. با رایزنی هایی که انجام دادیم قرار شد برای معلولان ظرف مدت ۱۰ روز کارت سوخت جدید صادر شود در حال حاضر نیز یک هفته از این زمان می‌گذرد.

وی ادامه داد: به تمام کسانی که دارای معلولیت بوده و کارت معلولیت داشته باشند ۱۰۰ لیتر سوخت تعلق می‌گیرد.

او همچنین درباره مراکز آسیب های اجتماعی که از طرف  شهرداری در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته است، گفت: طی جلسات مختلف ما از شهرداری و استانداری پیگیر این موضوع بودیم و در منطقه ۵ و ۸ دو مرکز در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت که فضاهای در اختیار قرارگرفته کافی نیست. ما معتقدیم باید در هر منطقه حداقل یک مرکز در اختیار ما قرار گیرد.

وی درباره گرمخانه های شهرداری گفت: این مراکز در اختیار شهرداری است که نسبت به گذشته ظرفیت بهتری ایجاد شده است.

او درباره درمان و پذیرش معتادان متجاهر منع پذیرش گفت: مسئولیت درمان در کشور با وزارت بهداشت است. موضوع درمان معتادان متجاهر منع پذیرش در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است سازمان بهزیستی نیز مسیولیتی در درمان این افراد ندارد.

قبادی دانا همچنین درباره مناطق سیل‌زده گفت: در شهرهای کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان شاهد وقوع سیل بودیم. در هفته اول وقوع سیل، بهزیستی میزان آسیب را بررسی کرد که شامل مواردی مانند آبگرفتی منزل ، تخریب ساختمان، آسیب زمین کشاورزی و آسیب وسایل منزل بود.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد: برای افرادی که در مناطق سیل زده بودند مبلغی به عنوان کمک هزینه سیل در کارت بانکی آنها شارژ شد. در استان هرمزگان به 850 خانوار، درمنطقه جنوبی کرمان به 950 خانوار و به 5 هزار 500 خانوار در روستاهای 6 شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، دلگان در مرحله اول کمک شد که در مرحله دوم نیز 2هزار 750خانوار اضافه شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این مبالغ از 350 تومان تا 1 میلیون تومان است که در کارت بانکی آنها شارژ می‌شود. همچنین 2 هزار 755خانوار در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که در نوبت بودند تحت پوشش قرار گرفتند و کمک های مستمر از دی ماه در کارت بانکی آنها شارژ می‌شود.

قبادی دانا تصریح کرد: 1میلیارد تومان برای رفع آسیبی که به مددجویان در مناطق سیل زده وارد شده بود هزینه شد و 2 میلیارد 750 میلیون تومان کمک غیر نقدی در سیستان و بلوچستان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: مددجویان سرپرست خانوار علاوه بر کمک های دولت و بنیاد مسکن مبلغ 15 میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می‌کنند که این مبلغ در منطقه شهری 20 میلیون تومان است.

رییس سازمان بهزیستی گفت: حساب بانکی برای کمک های مردمی از طریق رسانه ملی  اعلام شد که 2 میلیارد تومان تا امروز کمک جمع آوری شده است و به مددجویان بهزیستی که در سیل آسیب دیده اند  اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز