خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری مطرح کرد:

قرارداد‌های برج میلاد باید در سامانه شفافیت قرار بگیرد/ آخرین وضعیت گود مجاور برج

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۰۱

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: نباید با هدف درآمدزایی در برج میلاد به هر اقدامی دست بزنیم.

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جلسه‌ای که ظهر امروز با مدیران این مجموعه داشت در تشریح آخرین وضعیت گود رها شده برج میلاد گفت: تلاش‌های زیادی تا به امروز انجام شده است، اما باید بدانیم که برج میلاد به عنوان نشانه شهر تهران بین مردم شناخته می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: برج میلاد برای شهرداری تهران یک اعتبار است و در کنار آن مراکز فعالیت و تفرجگاهی نیز وجود دارد، اما باید بدانیم که با توجه به ساختار پروژه باید رویکردمان متناسب با سطح ارزش مجموعه برج میلاد باشد.

او با تأکید بر اینکه در همه جای دنیا برج‌های مخابراتی کارکرد‌های چند جانبه دارند، گفت: به دلیل گردشگر پذیر بودن برج میلاد باید ملاحظات خاصی برای آن قائل شد و فعالیت‌های جانبی برای آن تعریف شود و با ماهیت خود سنخیت داشته باشد.

صدراعظم نوری تأکید کرد: ما نباید به هدف درآمدزایی در برج میلاد به هر اقدامی دست بزنیم اما در عین حال باید تمهیداتی فراهم شود که بتوان از ظرفیت‌های برج میلاد استفاده کرد و لازم است برنامه و طرح جامع ارائه شود تا ظرفیت برج میلاد فعال شود.

او با تأکید بر اینکه نوع مدیریت در برج میلاد بسیار تعیین کننده است، گفت: برج میلاد باید مخاطب خاص خود را پیدا کند و اگر خوب برنامه‌ریزی شود هم مخاطب خاص پیدا و هم درآمد لازم ایجاد می‌شود.

صدراعظم نوری تصریح کرد: باید بتوانیم برج میلاد را به طرق مختلف نشان دهیم و به سمتی حرکت کنیم که درآمد‌های کسب شده جهت توسعه برج میلاد استفاده شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه می‌توان المان‌هایی در برج میلاد برای گردشگران ایجاد کرد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که برج میلاد برای گردشگران جذابیت داشته باشد.

او ادامه داد: باید در طرح جامع پیگیری شود که چگونه می‌توانیم از مساحت ۵۰ هکتاری برج میلاد در زمینه درآمدزایی و فرهنگسازی استفاده کنیم.

صدر اعظم نوری در بخش درآمد و هزینه‌های برج میلاد گفت: باید در حوزه فضای سبز پیگیری‌های لازم انجام شود و کوتاهی‌ها در این قسمت از ضعف سیستم ماست که ساماندهی و نگهداری پارک پردیسان را قبول می‌کنیم، اما به برج میلاد توجهی نداریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت گود مجاور برج میلاد گفت: در حوزه گود رها شده مجاور برج میلاد باید جلسه‌ای با ذی نفعان داشته باشیم که در آن جلسه وضعیت گود تعیین و تکذیب شود و من چندین نامه به دستم رسیده که نشان می‌دهد از زمان قالیباف در این حوزه چند مکاتبه انجام شده است.

او با تأکید بر اینکه حفظ ایمنی از هر اقدام دیگری مهم‌تر است، گفت: زمانی که ایمنی یک محیط به خطر می‌افتد جان آدم‌ها با آن درگیر می‌شود و اگر اتفاقی در برج میلاد رخ دهد کل کشور را دچار مشکل می‌کند. مدیریت برج میلاد باید قرارداد‌های خود را در سامانه شفافیت قرار دهد، زیرا رویکرد شورای پنجم شفافیت است.

عضو شورای‌شهر تهران با اشاره به وضعیت راه‌های خروج اضطراری برج میلاد گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد راه‌های خروجی برج میلاد به اندازه نیست و اگر حادثه‌ای رخ دهد دسترسی به آن‌ها محدود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز