خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

بالارفتن ناگهانی قیمت خودرو باید رسیدگی شود/افزایش ۱۴۰ هزار تومانی بلیت هواپیما در یک دقیقه!

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۸۱۴

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به عملکرد این سازمان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه گفت: تعداد ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده وارد شده که شامل ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده کالا و خدمات، ۷۱ هزار و ۲ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده بهداشت، دارو و درمان است.

وی با بیان اینکه در این مدت متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند، ادامه داد: تعداد ۳۵۱ هزار و ۳۲ پرونده شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده است و جمعاً ۱۶۵ هزار میلیارد ریال  جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌ شده و همچنین ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌شده است و مأموران اجرای احکام موفق به اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت شده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: بیشترین احکام صادره در یک‌ماهه گذشته شامل یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد بوده است که به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است. همچنین دو نفر در استان تهران به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده در قانون برای کالاهای مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

رایگانی به بیشترین احکام اجراشده در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: مبلغ ۸۴۱ میلیون ریال از فردی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال بوده است. همچنین جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید اخذ شده‌است.

وی درباره آمار پرونده‌های احتکار کاغذ (۱۰ ماهه نخست سال) گفت: ۲۱ پرونده با ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل شده است که ۱۹ پرونده مختومه شده، ۷ پرونده حکم قطعی صادر شده و متخلفان ۵ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شده اند، ۳ پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته، ۲ پرونده عدم صلاحیت صادر شده، ۷ پرونده نیز قرار صادر شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به گزارش عملکرد گشت های مشترک (۱۰ ماهه) تصریح کرد: تعداد ۲۶ هزار و ۸۲۷ تیم گشت مشترک اقدام به برگزاری ۱۲۹ هزار و ۶۳۰ بازرسی کردند که در این میان ۴۵ هزار و ۷۶۴ واحد دارای تخلف، ۵۰ هزار و ۸۴۸ واحد بدون تخلف مشاهده و ۳۳ هزار و ۱۸ واحد با دریافت تذکر با توجه به نداشتن سابقه تخلف، اقدام به اصلاح تخلف کردند. مجموعه ۴۶ هزار و ۲۶۹ پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۹۲۸ هزار میلیارد ریال جرای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده‌اند.

رایگانی خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست سال جاری پرتکرارترین تخلفات به ترتیب شامل عدم درج قیمت ( ۱۲ ۴ هزار و ۶۱۶ پرونده)، گرانفروشی (۱۱۶ هزار و ۸۳۲ پرونده)، عدم ارائه فاکتور خرید (۴۲ هزار و ۲۴۰ پرونده)عدم صدور فاکتور (۲۷ هزار و ۱۶۴ پرونده) و تقلب( ۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده) بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین پرونده های متشکله در گشت های مشترک مربوط به استان تهران ( ۸ هزار و ۳۹۰ پرونده) و کمترین پرونده متشکله مربوط به استان کردستان (۷۵۲ پرونده) است.

رایگانی با اشاره به مهم ترین پرونده های استانی در سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در استان آذربایجان شرقی برابر شکایت مدیریت بانک تجارت منطقه آذربایجان شرقی در مورد عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، با توجه به اینکه متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالاهای مطرح شده نشد و مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بیش از ۹ میلیارد ریال به بانک و همچنین طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت مبلغ نزدیک ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی به مدت شش ماه محکوم شد.  

وی ادامه داد: همچنین در استان زنجان تیم بازرسی ویژه با حضور رییس شعبه تعزیرات حکومتی از یک واحد صنعتی ریخته گری بازدید و مشخص شد واحد مذکور بجای تولید صنعتی اقدام به استقرار ۱۵۸۰ دستگاه ماینر و منبع تغذیه کرده که بلافاصله پرونده ای در شعب این اداره کل تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان به ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت ۲۳ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به عملکرد این سازمان در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: مدیرعامل یک شرکت بازرگانی به دلیل قاچاق ۴۸ هزار و ۶۰۵ کیلوگرم مس با شکایت گمرک سرو به پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و یک سال ممانعت از فعالیت محکوم شد.

وی با اشاره به عملکرد این سازمان در استان سیستان و بلوچستان گفت: مأمورین پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر در محل ایست و بازرسی و در حین کنترل خودروهای عبوری، توانستند مقدار 25 تن شیرخشک قاچاق را از یک دستگاه خودروی تریلر کشنده کشف کنند. این مقدار شیرخشک از مبدأ استان های مرکزی کشور به قصد خروج از مرز به مقصد کشور پاکستان در حال حمل بود که با هوشیاری مأمورین، قاچاقچی در اقدام خود موفق نبود. شعبه رسیدگی کننده بنا بر اینکه این مقدار شیرخشک بدون مدرک و خارج از ضوابط قانونی در حال حمل بوده، رأی بر ضبط کالا و جریمه 6 میلیارد و 884 میلیون ریالی متهم صادر کرد. همچنین در شهرستان های استان تهران پرونده گرانفروشی ذرت و جو در گشت مشترک تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران به میزان 5 میلیارد و 702 میلیون ریال تشکیل و در حال رسیدگی است. همچنین پرونده نگهداری کالای قاچاق از نوع پارچه –خط کش – چای ساز در یک انبار در شهرستان های استان تهران به ارزش 5 میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

وی درباره پرونده تخلفات در البرز گفت: متهم پرونده تولید و عرضه تنباکوی تقلبی به پرداخت 25 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. همچنین مدیرعامل شرکت قاچاق کیس ماینرهای تولید رمز بیت کوین به پرداخت 30 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در استان مرکزی عامل خرید، فروش، حمل و نگهداری 126 طاقه پارچه به پرداخت 2 میلیارد و 160 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط محموله به نفع دولت و اضافه شدن ارزش خودرو حامل کالای قاچاق محکوم شد. همچنین در استان تهران متهمین عدم ایفای تعهد در دو پرونده، به اعاده 28 میلیون یورو و 205 میلیون یورو (در مجموع 233 میلیون یورو) در حق بانک شاکی محکوم شدند و 5 پرونده با موضوع گرانفروشی کاغذ با ارزش 85 میلیارد ریال تشکیل و رسیدگی شده است.

رایگانی درباره استان کردستان خاطرنشان کرد:  ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سنندج، یک دستگاه خودرو خارجی بی آم دبلیو (BMW) مدل 2016 را توقیف و پس از استعلام از سامانه شماره‌گذاری راهور ناجا مشخص شد که پلاک منصوبه بر روی خودرو متعلق به یک دستگاه خودروی 206 تیپ 3 مدل 97 است بنابراین نسبت به توقیف اتومبیل موصوف اقدام و نهایتا خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد و رئیس شعبه چهارم تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج پس از احراز تخلف،حکم به ضبط خودرو و پرداخت 9 میلیارد و 308 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر کرد که این حکم در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر با گزارش اعلامی از سوی مأمورین کلانتری 11 شهر نخل تقی که در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری مظنون و در بازرسی از آن تعداد 949 دستگاه تلفن همراه و تبلت کشف و توقیف شد و با ارسال گزارش برای رسیدگی پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان کنگان و احراز تخلف، متهم به دلیل حمل کالا قاچاق به ضبط محموله و خودروی حامل آن و پرداخت  9 میلیارد و 211 میلیون ریال  جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. همچنین در استان قزوین قاچاقچیان 13هزار پاکت سیگار قاچاق پس از احراز تخلف به پرداخت یک میلیارد و 640 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

رایگانی درباره تخلفات استان اردبیل خاطرنشان کرد: پرونده قاچاق گرانول از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به این اداره کل واصل و متهمین در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بیله سوار به پرداخت 614 میلیارد و 595 میلیون ریال جزای نقدی درحق دولت محکوم شدند. همچنین در استان فارس پرونده قاچاق 4 دستگاه خودرو که متهم علاوه بر ضبط خودرو به پرداخت 28 میلیارد ریال جریمه نقدی با حکم شعبه پنجم این اداره کل محکوم شد و پرونده قاچاق یک دستگاه خودروی مرسدس بنز که متهم با حکم شعبه پنجم تعزیرات استان به ضبط خودرو پرداخت جریمه به میزان 20 میلیارد ریال در حق دولت محکوم شد.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی قاچاقچیان 747 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق به پرداخت 2 میلیارد و 651 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط محموله محکوم شدند. در استان مازندران مدیرعامل یک شرکت به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی به تعلیق کارت بازرگانی و اعاده 521 هزار و 786 لیر دریافتی به بانک شاکی محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره استان کرمان گفت: مأمورین پلیس راه شهرستان جیرفت یک دستگاه خودرو بنز الگانس مدل 2013 به ظن قاچاق کشف و پس از ارسال پرونده به تعزیرات و عدم شناسایی کامل متهم و عدم حضور، رای غیابی مبنی بر پرداخت 30 میلیارد ریال جریمه صادر و به علت بلاصاحب بودن کالای مکشوفه تا تعیین تکلیف نهایی خودرو مذکور به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضبط شد.

وی افزود: همچنین در استان خوزستان گزارشی در مورد قاچاق البسه توسط یک دستگاه کشنده ولوو از سوی نیروی انتظامی خوزستان به اداره کل تعزیرات حکومتی اهواز ارسال و رئیس شعبه هفتم پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات متهم، حکم به ضبط کالای مکشوفه و پرداخت 7 میلیارد و 129 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که حکم صادره با اعتراض متهم در شعبه تجدیدنظر بررسی و تائید شد.

وی با اشاره به پرونده های استان سمنان تصریح کرد:  عامل قاچاق 124 دستگاه ماینر به دلیل نگهداری کالای قاچاق به پرداخت 4 میلیارد و 590 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط ماینرها محکوم شد که این حکم در مرحله اجرا است.

رایگانی درباره تخلفات پزشکی در استان اصفهان تاکید کرد: طی طرحی نوآورانه در شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اصفهان، پزشکانی که به اخذ حق ویزیت و هزینه جراحی و خدمات پزشکی مازاد برتعرفه قانونی متهم هستند و تخلف آنها در شعبه محرز می شود با موافقت خود ایشان به جای درج در پرونده پزشکی به ارائه خدمات رایگان شامل جراحی، ویزیت و خدمات پزشکی رایگان برای افراد بی بضائت تحت پوشش بهزیستی و کمیته حضرت امام (ره) و دانش آموزان نیازمند محکوم شدند.

وی با اشاره به احکام صادره در این زمینه گفت: در یک مورد محکومیت پزشک متخصص و جراح ارتوپدی به 50 عمل و 100 نفر ویزیت رایگان بوده است. همچنین یک پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری به ویزیت 100 نفر بی بضائت محکوم شده و  پزشک فوق تخصص روانپزشکی کودکان به 300 ساعت ارائه خدمات مشاوره محکوم شدند.

وی درباره استان یزد گفت: مدیرعامل یک شرکت به دلیل احتکار مواد اولیه تولید در شعبه چهارم بدوی به پرداخت 21 میلیارد جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. همچنین در استان گیلان قاچاقچیان گوشی و البسه  در شعبه اول  ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی رشت به ضبط کالا و پرداخت 2 میلیارد و 755 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که این احکام اجرا شده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام متخلفان 7 پرونده عرضه خارج از شبکه و عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی و قاچاق کالا به پرداخت 134 میلیارد و 391 میلیون ریال جریمه محکوم شدند و احشام موضوع قاچاق نیز با ارزش یک میلیارد و 292 میلیون ریال به علت عدم شناسایی مالک به نفع ستاد اجرایی فرمام امام (ع) ضبط شدند.

رایگانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به قیمت بلیت هواپیما گفت: بلیت هواپیما یکی از دغدغه های ما است و مردم در بحث فروش بلیت و نظارت بر آن از ما توقع دارند. در یک مورد عینی شاهد بودم که قیمت بلیت تهران اهواز ۳۲۰هزار تومان بود و یک نفر به همین مبلغ بلیت خریداری کرد و در کمتر از زمان یک دقیقه قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد برای ما جای سوال است که در حد یک دقیقه چه اتفاقی افتاد که یک چنین تفاوت قیمتی به خریدار تحمیل شد.

رایگانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در سال گذشته 400 هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است گفت:‌ تا 10 ماهه سال جاری به 500 هزار پرونده رسیدگی شده و ما تلاش می‌کنیم تا قبل از نورزو 99 به 650 هزار پرونده رسیدگی کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وجود سم در لبنیات به ویژه شیر که چندی پیش از طریق رسانه ملی مطرح شده بود گفت: بالاترین مرجع در این مورد یعنی وزارت بهداشت اعلام کرده است که سطح سم موجود در لبنیات از استانداردهای جهانی پایین‌تر است.

وی ادامه داد: اما آنچه که دغدغه ماست بحث لبنیات سنتی است نحوه نگهداری تامین توزیع و رسیدن به مصرف کننده باید مدیریت شود. خوشبختانه لبنیات کارخانه‌ای در کشور جای نگرانی ندارند اما همانطور که گفتم باید نسبت به لبنیات سنتی و اینکه چگونه تولید شده و از چه طریقی به دست مصرف کننده می‌رسد نظارت شود.

رایگانی همچنین درباره رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با خودرو تصریح کرد: طی دو سال گذشته به بیش از 20 هزار پرونده در این زمینه رسیدگی شده است و بیش از 80 درصد این پرونده‌ها با رضایت شاکی مختومه شده‌اند اما اینکه خودرو افزایش قیمت دارد و بدون سابقه و بدون دلیل قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند یکی از موضوعاتی است که باید مورد رسیدگی قرار گرفته و مدیریت شود.

وی ادامه داد: دو خودروساز مهم کشور بارها اعلام کرده‌اند که تعهدات معوقه خود را تا پایان سال پرداخت خواهند کرد و ما امیدواریم سال آینده صنعت خودرو و بازار به ثبات و آرامش برسد.

او همچنین درباره کم فروشی در پمپ‌بنزین‌ها گفت: ما آ‌مادگی داریم تا با همکاری کارشناسان و بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این موضوع را رسیدگی کنیم.

وی همچنین درباره پرونده‌های خدمات پس از فروش خودرو نیز گفت: متاسفانه آ‌مار این پرونده‌ها نیز بالاست و مصرف‌کننده از خدمات پس از فروش خودروها راضی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز