خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به ایلنا خبر داد:

عزل ۸۰ مدیر در مدارس به دلیل تخلفات مالی و ثبت‌نامی/ دریافت پول از والدین در مناطق جنوبی تهران بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۶۶۲

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از عزل ۸۰ مدیر در مدارس به دلیل تخلفات مالی و ثبت‌نامی خبر داد.

«عبدالرضا فولادوند» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره عزل مدیران متخلف در مدارس شهر تهران گفت: آمار ما در این زمینه نوسان دارد؛ به تعبیر دیگر آمار سه ماه گذشته با امروز متفاوت است، اما تعدادی از مدیران عزل شدند که بیشتر به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات در بحث ثبت‌نام و تخلفات مالی بوده است. اخیرا حدود ۸۰ نفر مدیر مدارس غیردولتی که تخلف دریافت وجه در هنگام ثبت‌نام داشتند به هیات تخلفات اداری معرفی شدند. این اقدام مربوط به جمع‌بندی‌ تابستان سال گذشته است و این هشتاد نفر مابقی متخلفان بودند.

فولادوند درباره علت اصلی تخلف مدیران مدارس گفت: بیشتر تخلفات درباره اخذ وجه با عنوان کمک‌های مردمی در زمان ثبت‌نام بوده است. طبق بخشنامه هیچ مدرسه‌ای به جز هزینه کتاب و بیمه، حق دریافت وجه از والدین را ندارد. متاسفانه برخی از مدیران ما این کمک‌ها را با شرط در زمان ثبت‌نام گرفته‌اند که با آنها برخورد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به همه تذکرات و قوانین چرا کماکان برخی از مدارس با عناوین مختلفی مانند کمک به مدرسه از دانش‌آموزان وجه دریافت می‌کنند؟ گفت: کمک به مدرسه اجباری نیست، اما اگر به دانش‌آموزان فشار وارد کنند که به عنوان مثال اگر کمک به مدرسه را ندهند، نمی‌توانند کارنامه را دریافت کند، این کار تخلف است و باید اینها را به ما اطلاع دهند تا با آنها برخورد کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حدود ۴ هزار و ۳۰۰ مدرسه در شهر تهران داریم که در میان آنها به ندرت این تخلفات دیده می‌شود، اما همین تعداد نیز باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

فولادوند در پاسخ به این سوال که تخلفات مدارس در زمینه اخذ شهریه بیش از میزان مصوب یا اخذ هزینه هنگام ثبت‌نام در کدام مناطق تهران بیشتر اتفاق می‌افتد؟ گفت: فشار اقتصادی در مناطق جنوبی شهر بیشتر است و اگر در مناطق بالاتر هم هزینه‌ای اخذ شود، اعتراضی در خصوص آن نداریم. طبیعتا این مساله بیشتر در مناطق جنوبی تهران رخ می‌دهد به همین دلیل ما هم بیشتر مناطق جنوبی استان تهران که نواحی تخلف خیز هستند را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم.

وی در خصوص نوع برخورد با مدیران متخلف گفت: برخورد با آنها بستگی به نوع تخلف‌ها دارد، نوع برخورد با مدیری که برای اولین بار به هیات تخلفات می‌رود، طبیعتا با شخصی که برای سومین بار به هیات تخلفات آمده است، تفاوت دارد. مدیری که برای سومین بار تخلف کرده و به هیات تخلفات آمده، دیگر مدیر مدرسه محسوب نمی‌شود و معمولا مدیرانی که تخلفات مالی دارند باید از مدرسه بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا آموزش و پرورش از مدارسی که مشکلات مالی دارند، حمایت نمی‌کند تا مدیران از دانش‌آموزان و والدین آنها هزینه دریافت نکنند؟ گفت: ۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش استان تهران صرف حقوق کنارکنان و معلمان می‌شود، حال با دو درصد باقیمانده چه کار می‎توان کرد؟ البته اخیرا سرانه‌ای به مدارس حاشیه‌ای و جنوبی تهران تزریق شده است که امیدواریم کمک کننده باشد.

فولادوند درباره آخرین اقدامات آموزش و پرورش شهر تهران در مدارس مناطق سیل‌زده گفت: طبق آخرین تقسمات صورت گرفته استان تهران به عنوان پشتیبان شهرستان کنارک، زرآباد و بنت معرفی شده است. ما امشب هیاتی را به این مناطق اعزام خواهیم کرد که این هیات مسائل و مشکلات را بررسی می‌کند. بخشی از خدمات ما آموزشی، پرورشی و مشاوره‌ای است و بخش دیگر خدمات تعمیر، تجهیز و ساخت مدارس است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینها کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در نظر گرفته شده است. با همکاری خیرین طرح ساخت چهار مدرسه در این مناطق را داریم که هیات اعزامی ما امشب برای جانمایی به آنجا می‌روند تا مکان مورد نظر برای ساخت و تجهیزات مدارس را بررسی کند.  

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: امیدواریم در راستای زدودن محرومیت در این مناطق به بهانه سیل بتوانیم کمک‌های خودمان را ارسال کنیم، البته این کمک‌ها مقطعی نیست و سعی داریم حداقل تا یک سال آینده از مناطق محروم و سیل‌زده حمایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز