خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری ۷ میلیاردی در بازار مبل

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۶۴۰

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که در بازار مبل به بهانه عرضه مبل ارزان قیمت ۷ میلیارد ریال از ۴۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "خیر اله دولتخواه" گفت: دهم آذر ماه پرونده ای مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان توسط بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۸ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه پنجم اظهار کرد، اوایل مهرماه برای خرید مبلمان منزل به بازار مبل یافت آباد رفتم و دکور مغازه ای که قیمت مبل هایش نصف قیمت بازار بود توجه من را جلب کرد. برای خرید وارد مغازه شده و دیدم مبلمانی که قیمت آن در بازار ۵۰ میلیون تومان بود را به قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است و فروشنده که مردی جوان به نام " مهرداد "  بود با لحنی زیبا کار خود را معرفی می کرد و گفت در صورت پرداخت دو سوم مبلغ خرید، مبلمان مورد نظر را ۳۰ روزه تحویل می دهد. من هم با اعتمادی که از برخورد خوب و فروشنده شیک پوش پیدا کردم مبلغ ۲۰ میلیون تومان را در فروشگاه کارت کشیدم و پس از گذشت ۳۰ روز وقتی برای تحویل گرفتن مبلمان تماس گرفتم دیدم کسی پاسخگو نیست و به صورت حضوری مراجعه کردم و دیدم مغازه خالی و بسته است که با پرس و جو از همسایه ها متوجه شدم وی برای مدت ۲ ماه مغازه را اجاره کرده و با شگرد پیش فروش مبلمان مبالغ قابل توجهی از شهروندان کلاهبرداری کرده و گریخته است .

وی افزود : با توجه به اظهارات شاکی کارآگاهان تحقیقات میدانی و محلی را آغاز و مشخص شد که هویت "محمد" جعلی بوده و نام واقعی وی "مهرداد " ۲۴ ساله است و در حال حاضر در بازار مبل کرج مغازه ای اجاره و به همین شیوه مشغول کلاهبرداری می باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به احتمال فرار متهم با هماهنگی های قضائی متهم در مغازه استیجاری اش در بازار مبل کرج دستگیر و به پایگاه پنجم منتقل شد.

سرهنگ دولتخواه گفت: متهم پس از حضور در پایگاه پنجم به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت: هیچ سابقه ای ندارم و چند ماهی بود که به این شیوه در نقاط مختلف از شهروندان کلاهبرداری می کردم و با وعده پیش فروش مبل با قیمت ارزان مشتریان را وسوسه کرده و پس از دریافت وجه متواری می شدم و برای اینکه شناسایی نشوم با استفاده از اوراق شناسایی یک کارتن خواب حساب باز کرده و مغازه اجاره می کردم.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تا کنون ۴۰ شاکی در تهران شناسایی و به پایگاه مراجعه کرده اند تصریح کرد: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته ۷ میلیارد ریال برآورد شده است و متهم با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۸ تهران روانه زندان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز