خبرگزاری کار ایران

جهانگیر:

تامین امنیت پیش زمینه اجرای عدالت و تحقق کامل حقوق شهروندی افراد بر اساس کرامت انسانی در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۷۲

جهانگیر در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه بر نقش نهادهای مختلف در تامین امنیت و عدالت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها، در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه گفت: تامین امنیت پیش زمینه اجرای عدالت و تحقق کامل حقوق شهروندی افراد بر اساس کرامت انسانی در جامعه است.

وی اظهار داشت: امنیت امروز جامعه مرهون رهبری های داهیانه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و پس از ایشان مقام معظم رهبری می باشد و همه باید از این فرصت برای اجرای کامل عدالت استفاده کنیم تا این نظام اسلامی را به عنوان الگوی کامل حکومتی در جهان معرفی نماییم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه گفت: در دوره مدیریت آیت الله رئیسی در قوه قضائیه خوشبختانه شاهد کاهش پرونده ها و تسریع در رسیدگی به آنها و همچنین روند کاهش جمعیت کیفری هستیم و انتظاری که از مجموعه های مختلف قوه قضائیه در سراسر کشور وجود دارد توجه به دستورالعمل های و بخشنامه های ایشان در این زمینه است.

دکتر جهانگیر در ادامه با بیان برخی آمارهای قضایی در شهرستان ابرکوه گفت: در شهرستان ابرکوه میزان متهمین نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و این نشان دهنده تلاش خوب مجموعه قضایی در رسیدگی سریع به پرونده هاست.

وی گفت: جرائم مربوط به مواد مخدر، سرقت و جرائم علیه اشخاص به ترتیب بیشترین پرونده های قضایی را در این شهرستان تشکیل داده اند.

رئیس سازمان زندان ها در پایان بر ضرورت بررسی و ریشه یابی و اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد زندانیان تاکید نمود‌.

در ابتدای این جلسه امام جمعه شهرستان ابرکوه، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس اداره ثبت و رئیس پزشکی قانونی گزارشی از وضعیت قضایی، اجرایی و مدیریتی شهرستان و مشکلات موجود را با نماینده رئیس قوه قضائیه مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز