خبرگزاری کار ایران

پولشویی از طریق خرید ارز دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۵۸

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا گفت: اعضای باندی که با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان و در نهایت خرید ارز دیجیتال می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ نوروزی در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر اعلام پلیس فتا استان زنجان، با رصدهای صورت گرفته بر روی گروه های تلگرامی فعال در زمینه فیشینگ مشخص شد اعضای یک باند مجرمانه در داخل و خارج کشور به صورت حرفه ای در زمینه راه اندازی درگاه های فیشینگ، سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان فعالیت می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان خبره پلیس فتا مشخص شد این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت های افراد غیر، شناسایی و اغفال دختران جوان، شناسایی صرافی های متخلف، تهیه مدارک هویتی و ... با راه اندازی ربات های مختلف و ارسال پیامک های انبوه حاوی لینک درگاه های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می کنند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته سرنخ هایی به دست آمد که این افراد ضمن طراحی ربات های تلگرامی پس از سرقت اطلاعات کارت های بانکی و خروج وجوه در سطح کلان، مبالغ به دست آمده را صرف خرید زمین، خودرو، ارزهای دیجیتال و ... می کردند.

سرهنگ نوروزی با بیان اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته ادمین های گروه تلگرامی مورد نظر با اسامی مستعار مختلف مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: پس از دستگیری متهمان، مشخص شد افراد دستگیر شده جزء سرشاخه های اصلی طراحی و انتشار ربات و لینک های جعلی بودند و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور، وجوه سرقتی را به ارزهای دیجیتال تبدیل می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: بر طبق مستندات موجود در یک روز بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط متهمان از حساب مالباختگان برداشت و به ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

به گزارش سایت پلیس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی پرونده آن ها، بیان داشت: برابر بررسی های صورت گرفته بر روی ربات ها و کانال های متهمان اطلاعات حدود 12 هزار کارت بانکی احصاء و با همکاری مقامات قضائی و بانک مرکزی برای پیشگیری از سرقت مبالغ موجودی رمز های دوم غیر فعال و به مالکان آنها اطلاع رسانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز