خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان غذا و دارو به ایلنا خبر داد:

معرفی متخلفان ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۰۸۷

سخنگوی سازمان غذا و دارو از معرفی متخلفان ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به دستگاه قضا خبر داد.

«کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نتیجه پرونده‌های تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تخلفاتی که در حوزه ارزی ممکن است، انجام شده باشد، تخلفات مختلفی است؛ بخشی از آنچه که مربوط به شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی است، به تخلفات این شرکت‌ها در حوزه عدم ایفای تعهدات برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها ممکن است؛ ارزی را دریافت کرده و در موعد مقرر کالای مورد نظر را وارد نکرده باشند، گفت: بر اساس حسابرسی ارزی که برای تعهدات سال ۹۷ انجام شد، تخلف حدود ۱۷ میلیون یورویی در این زمینه آشکار و پرونده به مرجع قضایی ارسال شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چند شرکت تعهدات خود را ایفا نکرده‌ بودند و چند نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند، تصریح کرد: چند شرکت این تخلف را مرتکب شده‌اند. پرونده در اختیار مرجع قضایی است و دستگیری افراد نیز به نظر آنها باز می‌گردد. دستگیری‌هایی که در گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی بوده است به مسئله  عدم ایفای تعهدات مربوط نمی‌شود و ممکن است در زمینه دیگری باشد.

وی ادامه داد: هر شرکتی که ارز دریافت می‌کند، باید طبق مقررات در یک بازه زمانی تعهدات خود را انجام دهد. اختصاص ارز به شرکت‌های پزشکی و دارویی نیز در سال ۹۸ بررسی خواهد شد، اما در حال حاضر حسابرسی‌ها در سال ۹۷ کامل شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و داور گفت: در سال ۹۷ در حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو اختصاص پیدا کرده بود که در حدود ۱۷ میلیون یورو تخلف شده است. البته در مجموع ارز اختصاص یافته به این حوزه مبلغ بالایی نیست، اما به تخلفات در هر میزانی که باشد رسیدگی خواهد شد.

جهانپور خاطرنشان کرد: ممکن است افراد و شرکت‌ها در این حوزه تخلفات دیگری داشته باشند که آن‌ها نیز اگر به نتیجه برسد به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز