خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ:

دستگیری ۶۴۹ سارق و مالخر/ ۳۳۱ نفر از دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۹۸۷

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در سه سال گذشته سرقت مسلحانه قابل ذکر در تهران نداشتیم، گفت: ۶۴۹ سارق و مالخر در سی و دومین مرحله طرح رعد دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه سی و دومین مرحله از اجرای طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: در سی دومین  مرحله از طرح رعد ۳۵۹ حکم قضایی اخذ و ۶۴۹ سارق و مالخر که در زمینه سرقت منزل، سرقت لوازم خودرو، سرقت اماکن خصوصی، زور گیری در قالب ۴۳ باند فعالیت می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این مرحله ۱۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: بالغ بر هزار و ۵۳ فقره پرونده رسیدگی شده است همچنین دو قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۱۰۴ قبضه سلاح سرد کشف شده است. همچنین از کل سارقان دستگیر شده ۳۳۱ نفر سابقه دار هستند و مابقی برای اولین بار مرتکب سرقت شده اند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین در میان سارقان دستگیر شده ۷۰ نفر سارق حرفه ای و ۵۷۱ نفر سارق خرد هستند.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح بالغ بر ۵۴ کیلو مواد مخدر کشف شده است. همچنین بالغ بر ۸۳ هزار انواع و اقسام کالاهای قاچاق از ۳۵ قاچاقچی کشف و ضبط شده است که ارزش ریالی آن ۸.۵ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح ۷۴۲۰ حلقه سی دی مستهجن و مبتذل کشف شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره سرقت‌های خشن و مسلحانه گفت: خوشبختانه در ایده‌آل ترین و بهترین شرایط هستیم البته در مواردی مالباخته اعلام می کنند سلاح در دست سارق بوده اما در سه سال گذشته سرقت مسلحانه قابل ذکری نداشتیم.

وی ادامه داد: در سه ماهه پایانی سال طرح های ویژه ای برای  برخورد با سارقان مسلح اجرا می‌کنیم و کنترل محسوس و نامحسوس داریم و اجرای طرح کاشف رعد و صاعقه در کاهش سرقت تاثیر بسزایی داشته است.

سردار رحیمی تصریح کرد: آخرین آمارها نشان می دهد در حوزه سرقت دو درصد کاهش داشتیم و با توجه به افزایش ۱۳ درصدی سرقت در ابتدای سال می توانیم بگوییم در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد از ابتدای سال تاکنون کاهش سرقت داریم و بالغ بر ۵ درصد افزایش کشف داشتیم خوشبختانه در بحث سرقت تهران بزرگ وضعیت خوبی در کشور داریم.

وی با اشاره به همایش امنیت اقتصادی که روز گذشته توسط پلیس پایتخت برگزار شد، گفت: این همایش یک همایش بسیار بزرگ با حضور اصلی ترین دست اندرکاران بخش تولید و اقتصاد کشور بود فلسفه برگزاری این نشست این بود به افرادی که در فضای کسب و کار فعالیت می کنند اعلام کنیم پلیس در خدمت شماست و امنیت و آرامش آنها را برای رونق تولید اقتصاد براساس نظرات آنها ایجاد کند. وی ادامه داد: دبیرخانه این مجموعه از روز گذشته در تهران بزرگ و مرکز پژوهش های ناجا ایجاد شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره فعالیت پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: دهها پرونده که به شکل‌های مختلف به این پلیس محول شده در حال رسیدگی است اما اطلاع رسانی برعهده مراجعه قضایی است رکن اصلی جرایم اقتصادی با شکل گیری این پلیس در حال انجام است.

وی درباره طرح انضباط ترافیکی نیز گفت: مهمترین طرحی که دلم می خواهد اجرا شود. طرح ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت است که دلم می خواهد برای کاهش تلفات انسانی انجام شود موتور سیکلت سواران برای ما عزیز هستند اما باید در چارچوب قوانین حرکت کنند ما تمایلی به توقف موتور سیکلت نداریم اما مردم گلایه مند از رفتارهای موتور سواران هستند حتی رانندگان نیز از رفتار موتورسیکلت سواران گلایه دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند نیز طرح ویژه ترافیکی را اجرا خواهیم کرد چراکه میزان سفرها ۱۵ درصد افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز