خبرگزاری کار ایران

ابتکار خبر داد:

پرداخت وام به کارآفرینان زن

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۷۴

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از پرداخت وام به کارآفرینان زن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین نشست شورای راهبردی اشتغال و کارآفرینی زنان گفت: ما در راستای هماهنگی بیشتر و استفاده از دانش، تجربیات و فعالیت‌های انجمن‌هایی که برای کارآفرینی زنان کار می‌کنند، این نشست را تشکیل دادیم. عمده مدعوین کسانی هستند که با موضوع اشتغال و کارآفرینی زنان با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری کار می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم نشستی برای برقراری ارتباط میان این انجمن‌ها و هماهنگی بیشتر آنها با یکدیگر برگزار کنیم.

ابتکار گفت: ما نیاز داریم در نهایت فعالیت‌های خود را بر ایجاد اشتغال زنان متمرکز کنیم چراکه شاخص عدالت جنسیتی در دولت دوازدهم مدنظر است هدف مشخص است اما زمان و بودجه دولت محدودیت دارد. باید سریعا کار را پیش ببریم و با هماهنگی و همکاری یکدیگر هم‌افزایی لازم را ایجاد کنیم. بسیار قابل توجه است که کجا نتوانسته‌ایم آنچه ممکن بوده است را محقق کنیم. باید آن تجربه را به یکدیگر منتقل کنیم و توجه کنیم که دوباره دچار چاله قبلی نشویم.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: تلاش‌هایی توسط همکاران ما در وزارتخانه‌های مختلف دولتی و دستگاه‌های متعدد غیردولتی انجام شده است. جهاد دانشگاهی به عنوان یک تشکل غیردولتی نیز هماهنگی‌های بسیاری با ما داشته است. توانسته‌ایم حرکت قابل قبولی را در این زمینه داشته باشیم و موفقیت‌های قابل توجهی را کسب کردیم. موضوع کار و توانبخشی زنان بسیار مهم است و معاونت زنان کارهای متعددی در این باره انجام داده و انجام خواهد داد. یکی از این اقدامات همکاری با سیستم بانکی کشور برای ایجاد کسب و کارهای نوپای زنان است. ما سعی کردیم با همکاری با بانک‌ها به کارآفرینان زن وام‌هایی تعلق بگیرد که اگرچه مبلغ قابل توجهی نیست اما باعث احیا و پایداری کسب و کارهای کوچک می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز