خبرگزاری کار ایران

صالحی:

یک درصد دانش‌آموزان در معرض شدید آسیب‌های روحی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۵۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود یک درصد دانش‌آموزان در معرض شدید آسیب‌های روحی و ۳۰ درصد نیازمند توانمندسازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش بزرگ نسل آفتاب در آستانه چهل سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ظهر امروز  در تالار مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش اظهار داشت: در دهه اول انقلاب اسلامی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان چند کارکرد مشهود داشت، در کارکرد نخست یک کنشگر فعال سیاسی در جبهه انقلاب بود. شرایط اوایل انقلاب پرتنش بود و جریان‌های مختلف سیاسی در آن زمان فعال بودند و محیط دانش‌آموزی در این فضا پرتلاطم بود. در بسیاری از مدارس ما شاهد تفاوت‌ها، گفتگوها و تنش‌ها بودیم و بعد از اینکه وارد دهه ۶۰ شدیم این تنش‌ها بیشتر شد.

وی بیان کرد: انجمن‌های دانش‌آموزی در آن دهه فعال بودند و آنها به نوعی پایگاه صیانت از انقلاب در برابر جریان‌های معاند بودند. در سال‌های ۵۷ تا ۶۰ سپر صیانتی انقلاب اسلامی در مدارس انجمن‌های اسلامی در دبیرستان‌ها بوده‌اند. ویژگی دوم در دهه اول انقلاب اسلامی برای انجمن‌های دانش آموزی این است که آنها پل ارتباطی میان دانش‌آموزان و جامعه بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از نیم میلیون دانش‌آموز در ایام دفاع مقدس به جبهه رفتند و حدود ۳۶ هزار نفر از آنها شهید شدند. کارکرد سوم انجمن‌ها این بود که نوعی یادگیری و تقویت‌های مهارت‌های فردی در بعد از انقلاب توسط سازمان‌های دانش‌آموزی شکل گرفت. یادگیری‌های فردی در این پایگاه‌ها مثل قدرت سخنگویی، مدیریت و... ایجاد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  کارکرد چهارم انجمن اسلامی دانش‌آموزی در دهه اول انقلاب این بود که فرصتی برای افزایش معرفت و ایمان ایجاد کردند و عملا کانونی برای تحکیم معارف دینی بود‌. حال در دهه پنجم انقلاب اسلامی به نظر می‌آید برخی از این کارکردها باقی مانده‌اند و باید به برخی از آنها نگاه جدی‌تری نسبت به گذشته داشت. اکنون ما شاهد یک نسل دیجیتال هستیم اما دانش‌آموزانی که از دهه ۹۰ وارد محیط دانش‌آموزی می‌شوند به نحوی نسل دیجیتال هستند.

وی افزود: حدود یک درصد دانش‌آموزان در معرض شدید آسیب‌های روحی و ۳۰ درصد نیازمند توانمندسازی هستند. این نشان می‌دهد فضای مدارس ما باید از لحاظ بهداشت روانی و فردی جدی گرفته شود. اینکه پایگاه‌های انجمن‌های اسلامی دانش آموزان چه کمکی می‌تواند کند حائز اهمیت است تا با استفاده از محیط همسالان این آسیب کاهش یابد.

صالحی درباره جایگاه انجمن‌های اسلامی در جهاد علمی گفت: موتور تحرک گام دوم انقلاب علم و دانش است. دانش آشکارترین وسیله عزت یک کشور است و روی دیگر دانایی، توانایی است. اینکه ما باید قوی باشیم از نقطه دانایی آغاز می‌شود.

وی درباره نقش انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در صیانت از انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در هر دوره‌ای با مخاطرات خاص خود درگیر است و ما باید در هر دوره ببینیم که مخاطرات چیست تا از انقلاب صیانت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز