خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش به ایلنا خبر داد:

احتمال پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ در اوایل سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۳۲۴

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از احتمال پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ در اوایل سال آینده خبر داد.

«علی الهیار ترکمن» معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که در اوایل سال ۹۸ بازنشست شده‌اند، گفت:‌ متاسفانه به خاطر محدودیت‌های منابع داخلی در آموزش و پرورش و همچنین به علت حجم بزرگ اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت به فرهنگیان بازنشسته، با تاخیر هشت، نه ماهه برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مواجه هستیم که حتما باید آن را در قانون بودجه سال آینده پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال افرادی که در سال ۹۷ بازنشست شده بودند، در سال ۹۸ پاداش پایان خدمت خود را دریافت کردند، این در حالی بود که ما پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که در سال ۹۷ بازنشسته شده بودند را در بودجه سال ۹۸ پیش بینی کردیم. اکنون نیز پاداش پایان خدمت افرادی که درسال ۹۸ بازنشست شده‌اند را در بودجه سال ۹۹ پیش‌‎بینی کرده‌ایم و تمام اعتبارات مورد نیازی که لازم است، بازنشسته‌های ۹۸ دریافت کنند مانند ذخیره مرخصی، پیش‌بینی شده است. امیدواریم با ابلاغ قانون در اوایل سال آینده این کار را انجام دهیم تا پیش از این تاخیری صورت نگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا برخی از بازنشستگان از سا‌ل‌های ۹۶ و۹۷ هنوز پاداش پایان خدمت را دریافت نکرده‌اند؟ افزود: با تمامی کسانی که پیش از سال ۹۷ بازنشست شده‌اند، تسویه کامل انجام داده‌ایم. در حال حاضر هیچ بدهی به بازنشسته‌ها چه پاداش پایان خدمت و چه مرخصی ذخیره شده آنها نداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هر کسی که تا سال ۹۷ بازنشست شد، پاداش پایان خدمت را به طور کامل گرفته و حتی در سال‌های قبل‌تر نیز همه بازنشسته‌ها پاداش پایان خدمت را دریافت کرده‌اند. احکام پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ نیز صادر شده که تا سال ۹۹ قطعا پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره میزان مبلغ کل پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که در  سال ۹۸ بازنشست شده‌اند، گفت: آن چیزی که ما به طور قطعی تا الان برآورد کرده‌ایم، این است که حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر بازنشست شدند و قطعا تا پایان سال این آمار افزایش خواهد یافت. مبلغی حدود ۱۰ هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پیش‌بینی شده است، از این رو ما نگران تامین اعتبار نیستیم.

الهیار درباره رقم در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده توضیح داد: براساس ماده ۶۵ قانون خدمات کشوری در اجرای رتبه‌بندی هیچ رتبه‌ای از کسی حذف نشده، بلکه رتبه‌های جدید را بر رتبه‌بندی قبلی انطباق می‌دهیم و در مجموع نسبت به قبل از مهرماه حدود ۱۴۵۰ میلیارد تومان به حقوق همکاران اضافه ‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت:‌ در سال آینده برای رتبه‌بندی همانطور که در لایحه بودجه سال ۹۹ آورده شده، مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. البته ما از این به بعد چیزی با عنوان رتبه‌بندی نداریم و در واقع این آیتم یک مکانیزم حقوقی است و از این طریق حقوق آموزش و پرورش برای سال ۹۹ پیش‌بینی شده است. همه این مبلغ برای حقوق بوده و رتبه‌بندی از حقوق معلمان جدا نیست. در حال حاضر مجموع اینها مبلغ حقوق فرهنگیان را تشکیل می‌دهد و دولت و سازمان خزانه‌داری موظف به پرداخت آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز