خبرگزاری کار ایران

مهاجرت دانش‌آموختگان برای دانشگاه‌ها خسارت است

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۲۱۷

مراسم ترحیم و گرامیداشت جانباختگان سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ظهر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «احمد معتمدی» رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت:  این حادثه و جان باختن هم وطنانمان بسیار دردناک بود. همچنین پیش از آن واقعه درگذشت یک سری از هموطنانمان در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی نیز واقعه دردناکی بود که به بازماندگان آنها تسلیت می‌گوییم.

وی با تاکید بر پیگیری حادثه سقوط هواپیما  افزود: وجود حتی یک حادثه این چنینی برای کشور زیاد است. این هواپیما عمدتا از نخبگان و فارغ التحصیلان برتر ما تشکیل شده بود آنها برای حرکت به سمت آینده در پرواز بودند و این حادثه غم بزرگی است و به خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم.

عباس نصیرایی رییس دانشکده مهندسی پزشکی در ادامه با تسلیت به خانواده‌های داغدار گفت: این داغ بسیار بزرگ است، فرزندان شما عالی بودند و بهترین سال‌های زندگی‌شان را در این دانشگاه بودند و بهترین نمرات را دریافت کردند. این فرزندان حتی از دانشگاه‌های دیگر دعوت شده بودند و این نشان می‌دهد سطح آنها بسیار عالی بوده است‌.

وی ادامه داد: از همان ابتدای حادثه جو دانشگاه به صورتی بود که همه به شکل دردمندانه می‌گریستند و این نشان می‌دهد این افراد در قلب دوستان و اساتید خود جای داشتند. از پدر یکی از عزیزان شنیدم که گفت من همیشه با شوق به این دانشگاه می‌آمدم زیرا دخترم اینجا را دوست داشت ولی الان دلم می‌لرزد که در اینجا پا بگذارم. ما از شما خواهش می‌کنیم باز هم به دانشگاه ما بیایید زیرا دانشجویان ما مانند فرزندان شما هستند و دوست دارند شما را ببینند.

رییس دانشکده مهندسی پزشکی گفت: این حجم از مهاجرت و رفتن دانش آموختگان و افراد تحصیل کرده از کشور عادی نیست و این حرکت یک خسارت بزرگ برای دانشگاه و کشور است. روی این خسارت یک خسارت ویژه هم وجود دارد که ما هفت تن از دانش‌آموختگان و نخبگان خود را از دست دادیم.

محدث رییس دانشگاه ریاضی و علوم کامپیوتر در ادامه بیان کرد: ما معلمین دو نوع فرزند داریم، فرزندان نسبی و فرزندانی که شاگردمان هستند. سه نفر از بهترین دانشجویان من در این حادثه جانشان را از دست دادند و مانند فرزندان من بودند.  وقتی رفتار آنها را با خود مرور می‌کنم جز اخلاق پسندیده چیزی به یاد نمی‌آورم. همه ما عزادار این افراد هستیم. این حادثه در تارک دانشگاه امیرکبیر تا همیشه باقی خواهد ماند.

سیاوش خرسندی، معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه امیرکبیر شهدایی دارد که همواره عطر حضور آنها حس می‌شود و عطر این جانباختگان نیز زین پس حس خواهد شد.برای همه داغداران صبر آرزو می‌کنیم و به آنها تسلیت می‌گوییم.

حاج ابراهیم مدیر گروه معارف دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از تمام دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه قضا خواستاریم که مساله را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز