خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا/ شدت بارش در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۷۰

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در جنوب غربی کشور خبر داد.

« صادق ضیائیان» مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره وضعیت آب و هوا گفت: در حال حاضر در استان‌های حاشیه دریای خزر، بخشی از استان فارس، عسلویه، بخش‌های از استان کرمان و شمال استان سیستان و بلوچستان بارندگی داریم. همچنین در ارتفاعات استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی و رضوی شاهد بارش برف هستیم. 

ضیائیان گفت: شمال استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، بخش‌هایی از خراسان رضوی و جنوبی بارش‌ها ادامه خواهند داشت. بارش‌ها قابل توجه نیستند و بیشترین آنها در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی تا ۱۲ میلی‌متر خواهند بود، اما بارش‌‌ها در ارتفاعات خراسان جنوبی و رضوی به صورت برف است و ممکن است اختلالاتی در تردد داشته باشیم. 

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد. این سامانه استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان و مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: آنچه بارش شدید محسوب می‌شود و برای آن اخطاریه صادر کرده‌ایم، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه رخ خواهد داد. روز چهارشنبه بارش‌های خوبی را در استان‌‌های حاشیه زاگرس خواهیم داشت. عمده بارش مربوط به مناطق جنوب غربی کشور است. بارش‌ها از استان کردستان شروع می‌شود و کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان‌، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و فارس ادامه دارد. 

ضیائیان گفت: حداکثر بارش‌ها ۴۰ میلی‌متر است. در شرایط معمولی بارش‌‌ها نباید منجر به سیلاب شود، اما عدم وجود زیرساخت‌ها در مناطق باعث ایجاد سیلاب می‌شود، زیرا بالا آمدن آب رودخانه‌ها و گرفتگی معابر را داریم. البته سیلی که پیشتر آمده بود، شرایط را برای روان شدن سیلاب مهیا می‌کند. بنابراین سیلاب‌های کوچکتری در استان‌های کرمان، زاهدان و فارس خواهیم داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز