خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ:

برخورد سلبی با افرادی که فضای کسب و کار را آلوده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۵۵

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: تلاش می‌کنیم نگاه ایجابی پلیس در همه امور را به نگاه‌های سلبی سبقه بدهیم، البته برخورد سلبی نیز با افرادی که فضای کسب و کار را آلوده می‌کنند با جدیت انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری اولین همایش رونق امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید گفت: فردا سه شنبه اول بهمن ماه اولین همایش نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید را برگزار می کنیم. این همایش با حضور دست اندرکاران بخش اقتصاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش رییس قوه قضاییه، مقامات و وزاری اقتصادی حضور دارند. مسئولیت برگزاری این همایش بر عهده پلیس پایتخت است و ما مدتها در رایزنی با اساتید، نخبگان و دست اندرکاران اقتصاد کشور هستیم و فردا نتیجه آن حاصل خواهد شد. هدف بررسی ظرفیت ها و اقدامات پلیس در راستای رونق تولید و امنیت اقتصادی است.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: دبیر علمی این همایش سردار قصری است و این همایش با کمک دستگاه قضایی و دولت برگزار می شود.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عدم برگزاری مسابقات  به دلیل نبود امنیت گفت: به عنوان تامین کننده امنیت در تهران با توجه به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مسابقات در پایتخت برگزار می‌شود می گویم این حرف نادرستی است و براساس شاخص های امنیتی که پلیس‌های دنیا بررسی می‌کنند، می گویم هم فضای پایتخت و کشور و هم فضای مکان‌های برگزاری مسابقات براساس همان آیتم‌ها امن است و ما جزو برترین ها هستیم. 

وی ادامه داد: ما تماشاگران فهیمی داریم و مسئولان ورزشی باید از این تهمتی که به کشور زده شده دفاع کنند و از موضع گیری قاطعانه مسئولان ورزشی و ۴ باشگاهی که حمایت کردند تشکر می کنم. 

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: به رغم فعالیت دشمنان و تبلیغات سوء در فضای مجازی در جای جای کشور و پایتخت امنیت برقرار است.

وی درباره صرافی‌ها گفت: با همکاری خوبی که صورت گرفته مشکل خاصی در این زمینه نداریم اما برخورد با دلالان ارزی جزو برنامه‌های ما است.

او همچنین به مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: به صورت جدی در در این زمینه اقدام می‌کنیم. برخورد با قاچاقچیان کالا روند صعودی داشته و جزو اولویت های ما است و وضعیت قابل قبول است و مشکلی در این زمینه نداریم.

سردار رحیمی تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری شکل گرفت. افرادی که در فضای کسب و کار فعالیت می کنند پلیس را به عنوان یک حامی در کنار خود بدانند و نگرش پلیس در تمام اقشار جامعه نگاه ایجابی است. امروز نمی شود با روشهای منسوخ شده امور امنیتی را هدایت کرد و نیاز به نگاه علمی است از همین رو در این همایش به موضوعات علمی پرداخته خواهد شد و این همایش با حضور هزار و ۳۰۰ فعال اقتصادی و افرادی که در امر ایجاد اشتغال فعال هستند برگزار می شود.

در ادامه این نشست سردار قصری دبیر علمی همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید گفت: پرداخت نیروی انتظامی به بحث اقتصاد یک دهه قدمت دارد، در سال ۸۸ وقتی مباحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد، نیروی انتظامی در این زمینه ورود کرده و بحثی را به عنوان سرمایه گذاری و امنیت مطرح کرد استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت انتخاب شد و همایش سرمایه گذاری و امنیت در آنجا برگزار شد.

وی ادامه داد: به مدت ۵ تا۶ سال ما شاهد یک سری اقدامات علمی بودیم و در انتهای آن بایدها و نبایدهایی تعیین و مشخص شد نیروی انتظامی چه مسئولیتی در قبال تولیدکنندگان دارند و در مقابل وظیفه تولیدکنندگان در خصوص امنیت چیست. کاری که ما دنبال می کنیم بخش انتظامی اقتصاد است.

وی تصریح کرد: هر کس بخواهد کسب و کاری در کشور ایجاد کند امنیت آن برعهده نیروی انتظامی است. زیرساخت تمام فعالیت ها امنیت است و باید در همه فعالیتها امنیت وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز