خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

استقرار روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌‌های سیار تهران همزمان با برودت هوا/ نگرانی از وضعیت افراد بی‌سرپناه در فضاهای بی‌دفاع شهری

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۹۶۶

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اسکان روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های سیار در پی برودت هوا خبر داد.

«سید مالک حسینی» سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره میزان مراجعه به گرمخانه‌ها در پی برودت هوا گفت: به طور تقریبی طی روزهای گذشته تاکنون در حدود  ۲۰۰۰ نفر در گرمخانه‌های تهران تحت پوشش هستند. 

او با تاکید بر اینکه گرمخانه‌های تهران از نظر ظرفیت با هیچ مشکلی مواجه نیستند، ادامه داد: اگر ظرفیت کف خواب گرمخانه‌ها را نیز در نظر بگیریم، ‌تقریبا برابر با همین ظرفیت، امکان پوشش افراد فراهم است. 

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه استقبال از گرمخانه‌های سیار با افزایش سرما بیشتر است، افزود: در مجموع در دو روز گذشته به طور میانگین و روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های سیار ساکن شدند که بیشتر آنها از طریق تماس‌های مردمی  و همچنین گشت‌های همکارارن ما در سطح شهر جذب شده‌اند. 

او ادامه داد: اکنون تنها نگرانی ما در مورد فضاهای بی‌دفاع شهری و معابر غیرشریانی و غیراصلی است، چرا که در شهر با وسعت ۷۰۰ کیلومتر مربع سازمان صرفا با گشت‌زنی  نمی‌تواند افراد بی‌خانمان را جذب و پوشش دهد و به همین دلیل امروز بخشنامه‌ای را ابلاغ کردیم که شهرداران نواحی و تمامی بخش‌های عملیاتی در صورتی که فرد بی‌خانمان را مشاهده کردند، موظف به انتقال مساله به همکاران ما در سازمان رفاه و خدمات اجتماعی هستند.

حسینی گفت: همچنین از شورایاران، سازمان‌های غیردولتی و مردم تقاضا داریم به محض مشاهده افراد بی‌سرپناه با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند، چرا که این کار قطعا می‌تواند باعث نجات جان آنها شود. اکنون همکاران ما با میانگین زمانی نیم ساعت در محل‌ها حضور پیدا می‌کنند. 

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که پس از راه‌اندازی اتاق پدر و کودک آیا مراجعه‌ای داشته‌اید، گفت: دو مورد مراجعه داشتیم، اما فراوانی این مساله که پدر و کودکی بی‌سرپناه باشند، در سطح شهر زیاد نیست. 

او درباره اینکه اتاق پدر و کودک در کدام مناطق راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: اتاق پدر و کودک در گرمخانه مردان واقع در منطقه ۱۴ راه‌اندازی شده و اگر در مناطق دیگر شهر هم مراجعه‌ای وجود داشته باشد و یا گزارشی مبنی بر وجود پدر و کودکی بی‌خانمان اعلام شود، امکان انتقال پدر و کودک به سایر گرمخانه‌‌ها نیز فراهم است.

حسینی درباره شرایط نگهداری پدر و کودک در گرمخانه‌ها گفت: اگر پدر و کودکی در این شرایط دیده شوند و خانواده داشته باشند، اقدامات دیگری برای آنها تدبیر می‌شود و اگر پدر دچار اعتیاد باشد و صلاحیت نگهداری کودک را نداشته باشد، کودک به بهزیستی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز