خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست سه‌جانبه مرزی میان ایران، آذربایجان و ترکیه بزودی/ شکوفایی اقتصادی در مرزهای ایران و آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۹۰۶

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تأکید بر این که بایستی اقتصاد دو کشور را در مرزها شکوفا کنیم، گفت: برای حفظ امنیت مرزهای مشترک، لازم است نشست 3 جانبه مرزی میان ایران، آذربایجان و ترکیه در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، به منظور تحکیم روابط دیپلماتیک و ارتقاء همکاری‌های مرزی، سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با سپهبد "الچین قلی‌اف" فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در این دیدار با تأکید بر وحدت کشورهای منطقه، گفت: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان روابط دیرینه و تاریخی میان ملت ها و دولت‌ها دارند و این ارتباطات قطعا ناگسستنی است.

سردار رضایی با بیان اینکه در این نشست باید توافقات گذشته را مرور و در تدارک توافقات جدید با هدف افزودن امنیت مرزهای هر دو طرف باشیم افزود: روابط حاکم بر ایران اسلامی و  جمهوری آذربایجان، مبتنی بر روابط احکام اسلامی بوده و دشمن این وحدت را متوجه شده است.

وی تعامل و ارتباط بین دو کشور را مطلوب دانست و تصریح کرد: برای حفظ امنیت مرزهای مشترک، لازم است نشست 3 جانبه مرزی میان جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در آینده برگزار کنیم تا امنیت مرزها پایدارتر از گذشته شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه بر مدیریت لحظه‌ای در منطقه تأکید کرد و گفت: تعاملات مرزی را باید تا سطح مرزبانان درجه یک توسعه دهیم تا با مدیریت لحظه ای در منطقه، امنیت مرزی ارتقاء یابد.

سردار رضایی به تردد مجاز شهروندان ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: دو کشور مرزهای طولانی دارند که 4 پایانه‌مرزی به صورت مشترک و فعال کنترل می‌شود و روزانه به‌طور میانگین بین 7 تا 8 هزار نفر شهروند دو کشور از این 4 پایانه مرزی به صورت مجاز تردد دارند.

وی گسترش تعاملات و توافقات مرزبانی دو کشور را بسترساز تسهیل در تردد در مرزها دانست و خاطرنشان کرد: ارتقاء تردد جاده‌ای، راه‌آهن، ارتباط تجار و استانداران منطقه‌ای، برای توسعه ارتباط بین دو کشور موثر است و ما بایستی اقتصاد دو کشور را در مرزها شکوفا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز