خبرگزاری کار ایران

معرفی کتاب‌ فروش‌های پایتخت با نصب تابلوهای راهنما

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۹۹

اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رای موافق به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران مبنی بر نصب تابلوهای راهنمای کتاب فروشی‌های پایتخت رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یصکد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای راهنمای ناشران و کتاب‌ فروشی‌ها در مناطق ۲۲گانه شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با ارائه گزارش این طرح گفت: طرح موضوع به صورت فوریت در کمیسیون فرهنگی مطرح شد چراکه سالیان زیادی است که ناشران به دلیل کاهش تیراژ کتاب‌ها و زمان مطالعه جامعه نسبت به کم رونق شدن بازار آنها و بی‌توجهی جامعه از شورای شهر تقاضای همکاری داشتند.

او ادامه داد: در هفته کتاب‌گردی و صحبتی که با ناشران داشتیم مجددا این درخواست از سوی آنها مطرح شد که شهرداری نسبت به شناسایی کتاب فروشی‌های پراکنده پایتخت اقدام کند.

پس از اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، زهرا صدر اعظم نوری در مخالفت با فوریت این طرح، گفت: نصب تابلوهای راهنما برای یکی از اصناف می‌تواند موجب اعتراض دیگر صنوف شود و به عنوان مثال سینما‌دارها بگویند که برای معرفی ما نیز شهرداری‌ تابلوهای راهنما نصب کند.

صدر اعظم نوری گفت: نصب تابلوهای راهنما نیاز به ساز و کار مناسب دارد چراکه اگر در یک معبری چند کتاب فروشی موجود باشد برای جلوگیری از اغتشاش بصری نیاز است که ساز و کار نصب تابلوهای راهنما مشخص باشد.

سپس حامد مظاهریان نماینده شهرداری تهران در مخالفت با این طرح گفت: با مطرح شدن این دست از طرح‌ها به فوریت کم کم فوریت معنی خود را دارد از دست می‌دهد. ما در سال ۹۴ مصوبه‌ای داشتیم که شهرداری تهران تابلوهای راهنما را راه‌اندازی کند و اگر مصوبه‌ دیگری ارائه شود کمکی نمی‌کند.

سپس یک فوریت این طرح به رای گذاشته شد و با ۱۱ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز