خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

انتقاد از شهرداری برای اعلام نشدن نتایج طرح کاهش آلودگی هوا/ دستور به فرماندار برای عدم تصمیم‌گیری درباره عوارض ورود به محدوده

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۲۶

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران هنوز نتایج طرح کاهش آلودگی هوا را به استانداری نداده است، گفت: به فرماندار تهران اعلام کرده‌ایم، در خصوص افزایش عوارض ورود به محدوده طرح تا اعلام نتایج بررسی‌ها از سوی شهرداری در این‌باره تصمیم‌گیری نکنند.

«محمد تقی‌زاده» معاون عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره محدوده طرح کاهش آلودگی هوا در سال آینده گفت: نه شهرداری تهران و نه پلیس تاکنون طرحی را به ما یا به شورای عالی ترافیک تهران در خصوص طرح کاهش و پیشنهادات‌شان در این زمینه برای سال آینده ارائه نکرده‌اند. قطعا اگر طرحی به ما برسد که قابل بررسی باشد، بررسی می‌کنیم.

تقی‌زاده درباره بررسی‌های این معاونت درخصوص اثرات این طرح در کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک تصریح کرد: هنوز نتایج بررسی‌ها به ما اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه شنیده‌ام شهرداری درباره عوارض ورود به طرح کاهش، موضوعاتی را مطرح و به شورای شهر تهران پیشنهاد کرده‌است، گفت: به فرماندار تهران اعلام کرده‌ایم که تصمیمی در این زمینه گرفته نشود، چراکه شهرداری تهران به ما قول داده بود تا اثرات طرح کاهش را بررسی و نتایج را به ما اعلام کند و تصمیمات جدید در خصوص اخذ عوارض و یا اصل اجرای طرح کاهش را به دریافت نتایج بررسی‌ها موکول کنیم.

تقی‌زاده همچنین درباره گودال مجاور برج میلاد گفت: این پروژه در مالکیت شهرداری تهران است و با مشارکت بنیاد تعاون ناجا در دست اقدام است و  قطعا شهرداری نسبت به رفع مشکلات این گودال مکلف است.

وی تصریح کرد: شورای شهر نیز مصوبه‌ای در این زمینه داشت و به شهرداری تکلیف کرد که دیواره‌های آن را برای استحکام سازه‌های مجاور، مقاوم‌سازی کند و درباره پروژه مشارکتی نیز با بنیاد تعاون ناجا پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

معاون عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: در این خصوص هنوز چیزی به ما منعکس نشده است، اما چنانچه ضرورت داشته باشد قطعا از طریق استانداری پیگیری خواهیم کرد.

تقی‌زاده درباره طرح مسکن ملی در استان تهران گفت: براساس گفته آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی از این طرح متعلق به استان تهران است که تعدادی از آن‌ها در شهرهای جدید اطراف تهران است و بخشی از آن نیز در شهرها موجود است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این طرح قابلیت اجرایی دارد و می‌تواند در بخش عرضه و تقاضای مسکن در استان تاثیرگذار باشد و به تبع آن در قیمت مسکن نیز تاثیرگذار خواهد بود، البته اگر تعهدات خودشان را در مدت زمان تعیین شده عملی کنند و مانند پروژه‌های مسکن در گذشته نشود که فرآیند ۱۰ ساله و ۱۵ ساله را طی کرده‌اند و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز