خبرگزاری کار ایران

تحقیقات برای رفع آلودگی ۴۸ شرکت پتروشیمی و کارخانه‌‌ سیمان

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۵۸۶

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست از تحقیقات برای رفع آلودگی ۴۸ شرکت پتروشیمی و کارخانه سیمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست رونمایی از سامانه ملی تهیه فهرست انتشار آلاینده های هوا، گفت: برنامه رفع مشکل آلایندگی کلانشهرها از سال آینده ردیف بودجه دریافت خواهد کرد. مسئله پسماندها در شهرهای شمالی که از سال گذشته کلید خورد، کار مشترکی را با دانشگاه ها می طلبید. این اقدام با همکاری معاون پژوهشی وزیر علوم شروع شده است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه ها در رابطه با پسماندهایی مذکور ورود کرده اند.از جمله موضوعات مهم در این خصوص پسماندهای خاص و پسماندهای مختلف است. به ویژه با تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون یوروئی و ۲۶۰ میلیار تومانی، همکاری با دانشگاه ها، بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان این اقدامات تسهیل خواهد شد.

تجریشی گفت: همکاری ما با سازمان هواشناسی منجر به اقدامات سنجیده تری برای تعطیلی مدارس و ... می شود. این همکاری سبب می شود تا تصمیمات زودتر از گرفته شود. طی نامه ای که رئیس جمهور ابلاغ کردند، رایزنی ها با معاون پژوهشی وزیر علوم انجام شد. همچنین مراکز تحقیقاتی و تیم های دانشگاهی برای رفع آلودگی تشکیل شد و تحقیقاتی برای رفع آلودگی ۴۸ شرکت پتروشیمی و کارخانه  های سیمان در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز