خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

رویه‌های سلیقه‌ای در مواجهه با اعضای شورایاری‌ها اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۵۴۵

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضای شورایاری‌ها به ویژه در ستاد مدیریت محله واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در جریان یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در حالی که شورای پنجم برای برگزاری انتخابات شورایاری، انتشار و در دسترس قرار دادن اطلاعات عملکردی شهرداری از طریق سامانه شفافیت را با وجود  انواع مشکلات، کارشکنی ها و تفسیرهای مختلف از قانون بالاخره توانست این اقدامات را به سرانجام برساند، اما جالب این است که این روزها شاهد مکاتبات بهت آور و سلیقه محور بر خلاف این مسیر در شهرداری هستیم!

فراهانی تاکید کرد: متاسفانه برابر نامه شماره ۴۴۸۷۶ مورخ ۱۳۸۸/ ۱۰ / ۱۵ - ستاد مدیریت محله شاهد تاکید بر منع مکاتبه مستقیم اعضاء شورایاری با مدیران شهرداری و عدم ارائه اطلاعات راجع به پرسنل، املاک، قراردادها و دیگر موارد مربوط به سرای محله هستیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: اموری که نه تنها مبنای قانونی نداشته، بلکه مغایر با رویه شورای پنجم بوده و تنها مبنای آن سلیقه شخصی است.

او عنوان کرد: ابتدا چند نفر از اعضاء شورایاری این موارد را تلفنی یا در پیامک بازگو کردند، برایم باور نکردنی بود؛ اما با دیدن تصویر نامه، متاثر شدم و تاسف خوردم نامه ای که نه تنها با رویه ی شورا در مورد شورایاران بیگانه است، بلکه نگارنده آن یکبار هم ۱۷ بند وظایف شورایاران عزیز را در مصوبه «اصلاح موادی از مصوبه تشکیل انجمن های شورایاری شهر تهران» مصوب ۱۳۹۸ / ۳ / ۸ به شماره ۵۸۷۸ مطالعه نکرده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت:با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر اساس وظیفه و در دفاع از حق مشارکت شورایاران عزیز، در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم اصلاح رویه های شخصی و سلیقه ای در مواجهه با اعضاء محترم شورایاری به ویژه در ستاد مدیریت محله» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام آقای حناچی و همراهی یکایک شما همکاران محترم، زمینه های استفاده بهینه از مشارکت شورایاران عزیز را در اداره محلات شهرمان تهران فراهم سازیم، بدون شک اصلاح این رویه و ابلاغ ابطال این مکاتبه از سوی شهردار می تواند در این مسیر امید بخش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز