خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل متروی تهران خبر داد:

انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ تا پایان دی ماه

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۲۳۸

مدیرعامل متروی تهران با بیان این که تا پایان دی ماه مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی می‌شود، گفت: مقدمات توسعه این خط به محض تامین منابع مالی از اسفند ماه جاری امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر اتمام انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ متروی تهران تا پایان دی ‌ماه جاری عنوان کرد: همچنین در صورت وجود منابع مالی این امکان وجود دارد که از اسفند ماه مقدمات توسعه خط ۱۰ را کلید بزنیم.

امام با اشاره به اینکه خط ۱۰ متروی تهران یک خط شرقی - غربی است، عنوان کرد: این خط در مجموع ۴ منطقه از شهر تهران را پوشش می‌دهد و با خط یک و نیز با خطوط ۳ تا ۷  متروی تهران در تقاطع است.

او گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مقرر است ۱۱ و نیم کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲ ، ۱۲ و نیم کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتراز منطقه یک و ۹ کیلومتر  نیز ازمنطقه ۴ شهر تهران عبور کند.

امام با بیان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته‌ایم اما بر اساس توجیه اقتصادی و نیز دیدگاه‌های توسعه شهری بهترین نقطه برای فازیک، بخش غربی آن است. 

او با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابه‌جایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط ۵ از سمت وردآورد، سه‌راهی خیابان پیامبر در خط ۶ و نیز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیت‌ها است.

 مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیت‌های ذکر شده میدان کتاب می‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا در حال حاضر یک دستگاه تی بی ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به عنوان یک ظرفیت در این نقطه نگاه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط ۱۰ شویم.

گفتنی است جلسات جذب سرمایه‌گذار برای آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ در حال جریان است و این خط بر اساس تصمیم شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و نیز دستور شورای اسلامی شهر تهران اولین خط از خطوط متروی تهران است که بر اساس الگوی مشارکت عمومی- خصوصی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز