خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

وضعیت ایمنی ۸۲۷ مدرسه در تهران "قرمز" است

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۱۷۹

شهردار تهران گفت: وضعیت ۸۲۷ مدرسه شهر تهران از نظر ایمنی در شرایط قرمز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در همایش سراسری مدرسه آماده که با حضور ۱۵۰۰ نفر از مدیران شهر تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: آموزش مدیران و دانش‌آموزان در برابر حوادث و بحران‌ها از سال ۹۴ آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. بررسی‌های مدیریت بحران از ۲۸۸۸ مدرسه در سطح شهر تهران نشان داده که وضعیت ایمنی ۱۲۳۵ مدرسه در شرایط زرد و ۸۲۷ مدرسه در وضعیت قرمز قرار دارند. بقیه مدارس نیز از نظر مخاطرات در حد آسیب کم هستند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به زلزله کوبه ژاپن گفت: خسارت این زلزله ۱۰۰ میلیارد دلار ذکر شد اما ژاپنی‌ها از این زلزله استفاده کردند و آن را به یک لابراتوار عظیم آموزشی تبدیل کردند و بر مبنای آن بند به بند قوانینی را تدوین کردند که شرایط را تغییر داد. برای مثال مدل پل‌های آنها بعد از این زلزله تغییر کرد. ژاپنی‌ها درس‌های مختلفی در محورهای مختلف گرفتند که یکی از اینها ضرورت افزایش ایمنی حتی در بخش‌هایی بود که احتمال زلزله وجود ندارد.

وی افزود: درس دیگر افزایش سطح ایمنی در بافت‌های قدیمی است که ما از آن به عنوان بافت فرسوده استفاده می‌کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در تهران ۷۰ پل اصلی وجود دارد، اظهار داشت: این پل‌ها دائما در حال رصد و مانیتورینگ هستند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید مورد یادگیری قرار بگیرند تا این آموزش‌ها به داخل خانه‌ها نیز راه یابند. همکاری شهرداری با آموزش و پرورش دارای وجوه مختلف است و می‌توانیم از ظرفیت مدارس برای آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده کنیم.

در پایان این مراسم سند همکاری چهارجانبه بین شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان پدافند غیرعامل امضا شد. همچنین در این مراسم از سند تکمیل شده مخاطرات مدارس شهر تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز