خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی خبر داد:

تولید ۹ جلد کتاب در حوزه پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۴۶

رئیس پدافند غیرعامل گفت: در حوزه پدافند غیرعامل و تهدیدات انسان ساخت ۹ جلد کتاب و جزوه تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار غلامرضا جلالی در همایش گام دوم برنامه طرح مدرسه آماده که با حضور ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، گفت: موضوع آمادگی در شرایط تهدید و غیرتهدید بسیار مهم است و قابلیت آن زمانی معلوم می شود که تهدید به وجود بیاید و بتوانیم به آن پاسخ دهیم چرا که ممکن است همه ابزارها و زیرساخت‌ها موجود اما آمادگی وجود نداشته باشد.

او با تاکید بر اینکه آمادگی باید همواره حفظ شود و ارتقا یابد، افزود: غفلت در یک لحظه باعث بروز حادثه می شود. برای مثال در حادثه اخیر اهواز که در بیمارستان رخ داد، ژنراتور اضطراری وجود داشت اما عدم آمادگی بیمارستان باعث مرگ ۴ بیمار متصل به دستگاه شد.

جلالی ادامه داد: آمادگی را از چرخه طرح ریزی، تعیین سناریو، آموزش و تفهیم مفاهیم، تمرین، تکرار، رزمایش و کنترل دنبال می کنیم و باید در همه مدارس بازتولید و مراقبت شود.

او با تاکید بر اینکه تولید و آمادگی مستقیما به نزدیک، کم و زیاد شدن تهدید ربطی ندارد، افزود: مجموعه آمادگی ها می تواند کشور، شهر، استان و حتی یک مدرسه را حفاظت کند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی ابعاد مختلفی دارد، گفت: یکی از ابعاد آمادگی روحی است و در مدارس که فرزندان ما تربیت می شوند باید آمادگی روحی و ذهنی برای دانش آموزان فراهم شود.

ریس پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: موضوع دوم آمادگی فکری و ذهنی است که احتمالا چه اتفاقاتی می تواند رخ دهد و روش پاسخگویی به تهدیدات در ذهن بازپرورش داده شود.‌ همچنین آمادگی برنامه ای یکی دیگر از ابعاد آمادگی است و برای آماده شدن باید برنامه داشته باشیم که به فهم، تجهیزات و زیرساخت ها باز می گردد.

او افزود: یکی دیگر از ابعاد آمادگی، آمادگی جسمی است چرا که عدم آمادگی جسمی باعث می شود در برابر حوادث کم بیاوریم.‌آمادگی زیرساختی موضوع دیگری است و برای رویارویی با تهدید نیازمند به این زیرساخت ها هستیم.

وی با بیان اینکه وقتی از مفهوم مدرسه آماده صحبت می شود با تاکید بر نیروی انسانی و تجهیزات است ادامه داد: از آنجایی که نقش تربیتی در آینده کشور اثر دارد و پرداختن به آمادگی تنها دور و نزدیک شدن به تهدیدات را نشان نمی دهد.

او با اشاره به کتاب هایی که در این زمینه تولید شده، گفت: در حوزه پدافند غیرعامل و در موضوع تهدیدات انسان ساخت ۹ جلد کتاب و جزوه در این زمینه تولید شده است که دو جلد آن برای سطح اول و دوم دبیرستان های دخترانه تدوین شده و ۴ جلد برای بخش های عمومی و پسران است. دو کتاب نیز در حال تدوین است که یک جلد برای معلمین و یک جلد برای اولیا و یک جلد برای عموم مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز