خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش صندوق‌های صدقات در پاساژ‌ها و مراکز درمانی/ تلاش برای رشد مراکز نیکوکاری به ۸ هزار مرکز

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۷۸۵

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد از افزایش صندوق‌های صدقات در پاساژ‌ها، مراکز درمانی و ادارات خبر داد.

«علیرضا عسگریان» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به جمع‌آوری برخی از صندوق‌های صدقات بزرگ از معابر آیا جایگزینی برای این صندوق‌ها در نظر گرفته شده است؟ گفت: ما در واقع صندوق‌هایی را جمع‌آوری کردیم که در معرض خطر بودند و به دلیل اینکه مورد سرقت قرار می‌گرفتند، برای مردم سوءتفاهم ایجاد کرده بودند.

وی ادامه داد: برخی از این صندوق‌ها در مکان‌هایی بودند که سالیان سال در آنها صدقه‌ای پرداخت نشده بود یا مورد سرقت واقع می‌شد، از همین‌رو این صندوق‌ها جمع‌آوری شدند، البته ما در تلاش هستیم تا روش‌های نوین را در کل جایگزین صندوق‌های صدقات کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد تصریح کرد: راهکار دیگر نیز افزایش صندوق‌های اماکن است. ما صندوق‌های صدقات را در مکان‌هایی مانند پاساژ‌ها، مجتمع‌های تجاری، مراکز درمانی، ادارات و ... که دارای امنیت است، افزایش می‌دهیم، اما برنامه‌ای برای افزایش صندوق‌های معابر دیگر نداریم.

عسگریان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۱ درصد دریافت صدقات نقدی افزایش پیدا کرده است که بخشی از این صدقات مربوط به صندوق‌های خانگی و صندوق‌های اماکن است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر ۶ میلیون صندوق صدقات خانگی داریم. برخی از مراکز نیکوکاری در ارتباط با ما دارای صندوق صدقات هستند و ما سعی می‌کنیم جمع‌آوری صدقات خانگی را به این مراکز نیکوکاری واگذار کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در ۳ هزار و ۲۰۰ منطقه کشور فعال هستند، گفت: مراکز نیکوکاری به تناسب وسعت و ظرفیت شهر تهران زیاد نیست، البته رشد آن در تهران قابل قبول است.

عسگریان خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که به فضل الهی این مراکز نیکوکاری را به ۸ هزار مرکز برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز