خبرگزاری کار ایران

سرای محلات نباید صرفا انتفاعی اداره شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۴۵۷

عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: سرای محلات جهت استفاده شهروندان و گروه های مختلف اجتماعی جهت فعالیت های مشارکتی بوده و نباید صرفا انتفاعی اداره شود.

به گزارش ایلنا، جلسه تشکیل کارگروه‌های تخصصی منطقه یک با حضور افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و شورایاران محلات منطقه در سرای محله جماران برگزار شد.

عضو ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، با اشاره به ایجاد کارگروه‌های تخصصی متناظر با کمیسیون‌های شورای شهر گفت: با بررسی مشکلات شهری در کارگروه‌های تخصصی، با توجه به اهمیت موضوع مصوبه‌ای برای آن ایجاد می‌شود و در صورت اختصاص ردیف بودجه جهت رفع آن اقدامات لازم به عمل می‌آید. در صورت عدم ردیف بودجه در سال آینده بودجه برای آن در نظر گرفته می‌شود. با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، هیأت رئیسه شورایاری منطقه تشکیل و با مدیران اجرایی در تعامل قرار خواهند گرفت. کار عملیاتی شورایاران آغاز شده و مدیران شهری تمام همکاری‌های لازم را با هیأت رئیسه شورایاری مناطق خواهند داشت.

حبیب زاده گفت: در زمان انتخابات شورایاری‌ها ١٧ بند برای وظایف شورایاری‌ها تعریف شد که از جمله آن به نوع نظارت، نوع سرکشی و بازدیدها، نوع دخالت در امور و سیاست گذاری محله و… و. می‌توان اشاره کرد که بر اساس آن شورایاران از مدیریت شهری می‌توانند مطالبه و پیگیری کنند.

وی با اشاره به گذشت ۵ ماه از انتخابات شورایاری‌ها گفت: با دعوت از گروه‌های مختلف اجتماعی و شورایاران محلات، در مورد تعیین و تکلیف سرای محلات نظر خواهی شده و ٣ الگوی پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم در دستور جلسه آینده شورای اسلامی شهر تهران در مورد آن تصمیم گیری درستی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، افزود: سرای محلات جهت استفاده شهروندان و گروه‌های مختلف اجتماعی جهت فعالیت‌های مشارکتی بوده و نباید صرفاً انتفاعی اداره شود. امیدواریم با اختصاص ردیف بودجه‌ای برای سرای محلات مشکلات پرداخت قبوض و کسری مالی تأمین و فعالیت‌های غیر انتفاعی جایگزین فعالیت‌های انتفاعی شود.

در پایان حبیب زاده با اشاره به نقش غیر انتفاعی شورایاران گفت: عدم دخالت شورایاران در موضوعات مالی به منزله عدم نظارت شورایاران تلقی نمی‌شود. پس از تشکیل جلسات در کارگروه‌های تخصصی یک نفر به عنوان رابط شورای شهر در جلسات کارگروه‌های تخصصی حضور و موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز