خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

مشکل جدی بهداشتی و درمانی در مناطق سیل‌زده نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۶۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در روزهای اخیر بیشترین حجم بارش ها را در ۱۳ شهرستان جنوب استان سیستان و بلوچستان با متوسط ۲۰۰ میلی متر باران داشتیم که بیشترین مشکلات برای بیش از ۲۵۰ هزار نفر در شهرستان های چابهار، کنارک، دلگان، سرباز، قصرقند و فنوج به وجود آمد و بیش از ۴۰۰ روستا در این مناطق در محاصره آب قرار گرفتند.

به گزارش ‌ایلنا، محمد مهران امینی فرد در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با وزیر بهداشت و بررسی مشکلات مناطق سیل زده، اظهار داشت: قبل از سیل، تمهیدات لازم برای خدمت رسانی در حوزه سلامت با رویکرد مراقبت های بهداشتی اولیه اندیشیده شد به گونه ای که گروه های آسیب پذیر، بیماران و مادران باردار شناسایی و به محل های امن منتقل شدند.

وی افزود: علیرغم گذشت چند روز از سیل استان سیستان و بلوچستان و فروکش شدن آب، مشکل جدی بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده نداریم. ۵۲ مادر باردار با کمک اورژانس به محل های امن منتقل شدند و با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت، واکسن های مورد نیاز تامین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر یادآور شد: اورژانس هوایی راه اندازی شده در ایرانشهر، کمک بسیار زیادی در خدمت رسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان کرد اما امیدواریم که اورژانس هوایی چابهار با وجود ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و مخاطرات طبیعی، به زودی راه اندازی شود.

امینی فرد افزود: در سیل اخیر به ۸۰ خانه بهداشت و ۳۵ مرکز جامع خدمات سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خسارت وارد شد که بر اساس برآوردها برای جبران آن به حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در پایان به بیان مشکلات این دانشگاه و لزوم کمک وزارت بهداشت برای حل آنها پرداخت و گفت: راه اندازی دو سوله بحران و دو بیمارستان صحرایی برای زمان های بحرانی در ایرانشهر و چابهار، توسعه ناوگان اورژانس ۱۱۵ به میزان حداقل ۵۰ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان امام علی(ع) چابهار از نیازهای اصلی دانشگاه است که امیدواریم با دستور وزیر بهداشت و همکاری معاونین وزارت بهداشت، برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز