خبرگزاری کار ایران

«احسان اشراقی» استاد تاریخ دانشگاه تهران درگذشت

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۱۸۱

احسان اشراقی عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و استاد پیشکسوت تاریخ دانشگاه تهران دار‌فانی را وداع گفت.

به گزارش ایلنا، احسان اشراقی عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و استاد پیشکسوت تاریخ دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت.

اشراقی متولد ۱۳۰۷ در قزوین، دارای مدرک دکتری تخصصی تاریخ از دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۸ بود. متخصص دوره صفویه و صاحب نظر در علوم اجتماعی و تاریخ  و مدرس جغرافیای تاریخی نیز بود.

احسان اشراقی معاونت آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و حدود ۲۰ سال مدیریت گروه تاریخ دانشگاه تهران را برعهده داشت.همچنین ریاست شاخه تاریخ فرهنگستان علوم را نیز در پرونده مدیریتی سال‌های اخیر خود دارد وده‌ها کتاب تألیف و تصحیح و ترجمه کرد و بیش از ۵۰ مقاله نیز به رشته تحریر درآورده بود.

احسان اشراقی عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران دیروز در سن ۹۱ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

 مراسم وداع با پیکر این چهره ماندگار کشور هم روز شنبه ۲۸ دی ساعت ۹ در دانشگاه تهران، رو به روی دانشکده ادبیات برگزار می‌شود.

مراسم تشییع و خاکسپاری استاد احسان اشراقی، چهره ماندگار تاریخ کشور صبح روز یکشنبه ۲۹ دی در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.همچنین مجالس ختمی در روزهای یکشنبه و دوشنبه در قزوین برگزار خواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز