خبرگزاری کار ایران

جذب ۶۰ درصد تشعشعات موبایل در بدن انسان/ شهروندان به جای بلوتوث از هندزفری استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۱۷۶

یک متخصص حوزه الکترومغناطیس ضمن توصیه به شهروندان درخصوص کاهش استفاده از موبایل گفت: ۶۰ درصد تشعشعات موبایل در بدن انسان جذب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری شرکت ارتباطات مشترک شهر با حضور فرهاد کاظمی مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر، گورانی مسئول پرتوهای وزارت بهداشت و خوش مکانی نماینده سازمان انرژی اتمی در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

«سید حسن سید موسوی» متخصص سازگاری الکترومعناطیسی در زمینه ساماندهی دکل‌های مخابراتی گفت: پرتوهای امواج الکترومغناطیس در فرکانس رادیویی از نوع پرتوهای غیریونیزان است. دو دسته منبع پرتو داریم که یکی آنتن‌های نصب‌شده و دکل‌ها و دوم تلفن‌های همراه است.

این متخصص حوزه الکترومغناطیس افزود: تشعشع ناشی از آنتن دکل BTS در نزدیک سایت زیاد می‌شود و هرچه از سایت دور می‌شویم کمتر می‌شود اما این در مورد موبایل برعکس است. تشعشع ناشی از ترمینال کاربر به این شکل است که توان تابشی در نزدیک سایت کمتر است و هرچه دور می‌شویم توان تابشی بیشتر و حتی صد برابر می‌شود.

سیدموسوی با بیان اینکه رویکرد کاهش پرتوگیری نصب آنتن‌های سیار برای درون ساختمان‌هاست، گفت: در شرایط واقعی، در محیط پرتراکم شهری علاوه بر موج مستقیم، موج‌های انعکاسی، موج‌های پراش‌یافته و موج‌های پراکنده‌شده نیز حاضرند. همچنین توان جذب‌شده در بدن ناشی از تابش سایت، تابع پیچیده‌ای از فاصله، نوع آنتن و ... است.

این متخصص الکترومغناطیس با اشاره به ضرورت اصلاح برخی رفتارها در استفاده از تکنولوژی اظهار کرد: ۶۰ درصد تشعشع خارج‌شونده از موبایل در بدن کاربر جذب می‌شود و به همین دلیل بهتر است حتی‌الامکان از موبایل کمتر استفاده شود. ضمنا بهتر است مردم در زمان استفاده از گوشی به جای بلوتوث، هندزفری به کار برند؛ چراکه اثرات حرارتی آن از بلوتوث کمتر است. همچنین لپ‌تاپ را نباید بر روی پا گذاشت؛ چراکه در چنین شرایطی اثرات حرارتی آن بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز