خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه بین اداره کل زندان‌های استان تهران و انجمن سلامت خانواده ایران

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۹۸۳

به منظور گسترش همکاری و ارتقای فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی برای مددجویان، تفاهمنامه ای بین اداره کل زندان‌های استان تهران و انجمن سلامت خانواده ایران به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه ای که با حضور مسئولان انجمن سلامت خانواده ایران برگزار شد، گفت: اعتقاد کلی مسئولان عالی قوه قضائیه و سازمان زندانها بر بحث مجازاتهای جایگزین است تا آثار منفی زندانی شدن افراد مجرم یا معارض قانون بر سلامت روانی خود و خانواده شان کاهش یابد.

سیدحشمت اله حیات الغیب تأکید کرد: بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی به‌ویژه موقعیت شغلی برای زندانیان آزاد شده از دست می‌رود. در نتیجه، این فقط زندانی نیست که تنبیه می‌شود، بلکه خانواده وی نیز با وجود این که جرمی مرتکب نشده‌اند، متحمل فشار‌های روانی و اجتماعی می‌شوند. همچنین بی‌سرپرستی کوتاه‌مدت یا میان‌مدت همسر و کودکان این افراد نیز عواقب اجتماعی مشخصی دارد.

وی ادامه داد: از این رو، کمک های نهادهای مردمی بسیار راهگشا خواهد بود تا هم مشکلات روحی خود زندانی و هم تبعات غیبت سرپرست و نان آور برای خانواده کاهش یابد و اداره کل زندانهای استان تهران در این زمینه، در چهارچوب مقررات، آماده همکاری با تمام نهادهای دولتی و مردمی است.

موسس انجمن سلامت خانواده ایران نیز در این دیدار گفت: با توسعه فعالیتهای تربیتی در زندانها به ویژه زندانهای استان تهران، شاهد اقدامات ارزنده ای هستیم و این افتخار را دارم که چندین بار از تریبون سازمان ملل در این خصوص به نمایندگان کشورهای مختلف گزارش مصور ارائه نموده ام.

دکتر صفیه شهریاری افشار ادامه داد: کشورهای اروپایی بیش از کشورهای دیگر تحت تأثیر اقدامات اصلاحی و تربیتی و بازگشت سالم مددجویان به جامعه قرار می گیرند، چون با گزارشهای ضدونقیضی که در برخی از فضاهای معاند رسانه های خارجی مبنی بر عدم رعایت حقوق بشر در زندانها پخش می شود، در تضاد است و چهره واقعی زندانبانی اسلامی را با تصاویر مشاهده می کنند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندانهای استان تهران و انجمن سلامت خانواده ایران زمینه های مشارکت در پروژه های تحقیقاتی، برگزاری همایش ها و کارگاههای علمی تخصصی، اجرای برنامه های آموزشی جهت سلامت و پیشگیری از بیماریها و طرح های غربالگری سرطان برای مددجویان و خانواده های آنان را فراهم نماید.

این خبر می افزاید: در پایان جلسه که با حضور زهرا فتحی مدیرعامل انجمن سلامت خانواده ایران، نسرین شیخان مدیر اجرایی فصلنامه بهداشت خانواده، دکتر علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای استان تهران و دکتر مجید رضازاده، رئیس بهداشت و درمان اداره کل برگزار شده بود، تفاهمنامه همکاری به امضای سیدحشمت اله حیات الغیب و دکتر صفیه شهریاری افشار رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز