خبرگزاری کار ایران

تاکید بر همکاری پارک‌های علم و فناوری ایران و بلاروس

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۸۳۸

حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در دیدار با سعید یاری سفیر جدید کشورمان در بلاروس، بر ضرورت همکاری پارک‌های علم و فناوری دو کشور و لزوم انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار،  سالار آملی با اشاره بر سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه همکاری با کشوربلاروس بر تقویت هر چه بیشتر کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی، برگزاری نشست روسای دانشگا‌ه‌های برتر دو کشور، همکاری پارک‌های علم و فناوری دو کشور از طریق مشارکت و جایابی شرکت‌های دانش‌بنیان بلاروسی در کشورمان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بلاروس، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و همچنین امکان تاسیس گروه، دانشکده یا دانشگاه مشترک مابین دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین طرفین بر گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های علمی و فناوری فیمابین دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های دانش‌بنیان تاکید کردند.

در ادامه گزارشی از وضعیت برگزاری ششمین کمیسیون مشترک همکاری‌ها در زمینه آموزش عالی، علم و فناوری مابین کشورمان و جمهوری بلاروس ارائه گردید و مقرر شد تمهیدات لازم برای برگزاری هفتمین نشست این کمیسیون تا نیمه اول سال آتی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز