خبرگزاری کار ایران

نجار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/هویت جسد پیدا شده هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۷۵۸

رییس سازمان مدیریت بحران کشور جزئیات تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان را اعلام کرد.

«اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: از روز گذشته با توجه به قطع بارندگی و همچنین مساعد شدن وضعیت آب و هوا امدادرسانی سرعت بیشتری به خود گرفته است و ۴ فروند بالگرد در منطقه حضور دارند و یک محموله مواد غذایی توسط هواپیمای ارتش به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات هر لحظه کمتر می‌شود، تصریح کرد: آب تقریبا فروکش پیدا کرده است و در برخی از روستاها که توانستیم بازدید کنیم شاهد بودیم که مشکلات کمتر شده است. میانگین بارندگی در ۵۰ سال گذشته به طور متوسط ۱۱۳ میلیمتر بوده است، اما بارندگی در ۴۸ ساعت گذشته ۱۲۵ میلیمتر بوده است و در برخی جاها مانند فنوج ۲۲۶ میلیمتر بارندگی داشتیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در بدو شروع سیلاب اطلاع‌رسانی به موقع در منطقه صورت گرفته است.همچنین توسط دهیاران، شوراها، فرمانداران اطلاع‌رسانی گاها توسط بلندگو نیز صورت گرفته است.

نجار خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در برآورد اولیه ۲۵۰۰ واحد مسکونی بیش از ۸۰ درصد خسارت دیده باشند. تعداد زیادی چادر برای روستاییان که منازل‌شان تخریب شده، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما به تمامی ساختمان‌هایی که امکان سکونت در آن نباشد، مانند دیگر مناطق کشور که در ابتدای سال درگیر سیلاب شده بودند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به آنها برای اسکان موقت و انتقال موقت به دائم تا بازسازی کمک می‌کنیم. همچنین برای بازسازی در روستاها مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و برای مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: همچنین ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۵ میلیون تسهیلات معیشتی و ۵ میلیون کمک معیشتی بلاعوض به روستاییان پرداخت می‌شود.

نجار با اشاره به بازدید از انبارهای هلال احمر گفت: یک سری اجناس در استان موجود بود و یک سری هم از استان‌های همجوار به این استان ارسال شده است. برخی از این اجناس نیز توزیع شده است. با دو فروند هواپیما هم مقداری اجناس به این مناطق ارسال شده است. امروز هم یک فروند هواپیما با ۷ هزار بسته مواد غذایی به منطقه اعزام شده است.

وی درباره آمار جان‌باختگان گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی که صورت گرفته است خوشبختانه تلفات زیادی نداشتیم و فقط یک جسد پیدا کردیم که البته معلوم نیست که بر اثر سیلاب بوده یا نه و هویت او نیز مشخص نیست.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره وضعیت بهداشتی گفت: مشکل خاصی در این زمینه نداریم، البته قرار شد که از امروز یک بیمارستان صحرایی توسط سپاه در منطقه دایر شود تا چنانچه نیاز باشد خدماتی را ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز