خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۶۹

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اقدامات این وزارتخانه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

«محسن فرهادی» معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار‌ ایلنا گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم‌ بهداشت محیطی به مناطق کنارک، چابهار و ایرانشهر از دانشگاه‌ علوم‌پزشکی استان اعزام شده‌اند. اولین موضوع مهم برای تیم‌های اعزامی مسئله آب شرب است. در بسیاری از مناطق منابع آب شرب آسیب دیده‌ است. بخش‌هایی از آب بطری استفاده می‌کنند و در مناطقی هم کلر یک درصد مادر در حجم وسیع توزیع شده است. 

فرهادی بیان کرد: متاسفانه مناطق سیل‌زده به دلیل آغشتگی با فاضلاب و چاه‌های جذبی نیاز به آهک‌پاشی دارند. برای رفع این مقوله توزیع آهک انجام شده است. بعد از فروکش کردن آبِ منطقه نظارت بر دفع لاشه‌های حیوانات تلف شده انجام می‌شود. همچنین مواد مبارزه با حشرات و جوندگان که طبیعتا با سیلاب زیاد می‌شوند، توزیع می‌شود. 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ارتباط با تمهیدات سلامت تغذیه در منطقه گفت: بحث بعدی و بسیار مهم سلامت غذای مردم سیل‌زده است. غذاهای گرم هم که  به منطقه برده شده یا توسط آشپزخانه‌های سیار طبخ می‌شود، نیاز به نظارت تیم‌های سلامت‌محیطی دارند. می‌توانیم وضعیت بهداشت محیطی منطقه را تحت کنترل اعلام کنیم.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز مناطقی هست که دسترسی به‌‌ آن نداشته باشید؟ گفت: طبق آخرین پیگیری‌هایی که امروز صبح انجام شد، تیم‌های امدادی به چابهار هم دسترسی پیدا کرده‌اند. متاسفانه برای انجام اقدامات بهداشت محیط باید منتظر فروکش کردن سیلاب باشیم.

فرهادی گفت: تیم‌های بهداشت محیط، در محل‌های اسکان چادری یا کانکسی مستقر هستند. سرویس‌های بهداشتی و فضای استحمام سیل‌زدگان اهمیت دارد  و اینکه  آمار افرادی که خدمات بهداشت محیطی به  آنها رسیده‌ یا نرسیده در حال بررسی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز