خبرگزاری کار ایران

ضرورت مشارکت‌های مردمی برای تحول در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۴۸

در پیام مشترک وزرای کشور و آموزش و پرورش آمده است: امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نظام اجتماعی مهم و اثرگذار برای ایجاد تحول بنیادین و رسیدن به توسعه و تعالی، نیازمند مشارکت جامعه، مردم و مسؤولان است.

به گزارش ایلنا،  به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، پیام مشترکی توسط وزیران کشور و آموزش و پرورش صادر شد.

در این پیام آمده است: آموزش و پرورش به عنوان کانون خلق دنیای آینده، در اولویت امور قرار دارد و دانایی، رکن اصلی آموزش و پرورش و مسیر اصلی دستیابی به اهداف متعالی و توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نظام اجتماعی مهم و اثرگذار برای ایجاد تحول بنیادین و رسیدن به توسعه و تعالی، نیازمند مشارکت جامعه، مردم و مسؤولان است و تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در دی ماه ۱۳۷۲ در مجلس شورای اسلامی، به واقع تجلی عینی بسترسازی برای تحقق مشارکت و نظارت همگانی در امر تعلیم و تربیت است.

ضمن قدردانی از تلاش‌های استانداران و مدیران کل به عنوان رؤسا و دبیران شوراهای آموزش و پرورش و اعضای  این شوراها در سراسر کشور، هفته بزرگذاشت شوراهای آموزش و پرورش را گرامی می‌داریم و در این فرصت مغتنم، همگان را به همفکری و همدلی افزون‌تر برای اجرایی شدن هر چه بیشتر ظرفیت‌های این قانون و تحقق اصل مشارکت فرا می‌خوانیم و بر پیگیری موارد زیر تأکید می‌نماییم:

۱ـ تأمین زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تدوین برنامه‌ها مبتنی بر مضامین سند.

۲ـ تقویت نقش و جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و توجه ویژه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به مفاد قانون شوراها و اجرای دقیق مصوبات آن به منظور استیفای حقوق آموزش و پرورش.

۳ـ توجه ویژه به مقتضیات محلی و بسترسازی برای ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و بهداشتی با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش مناطق مرزی، کمتر توسعه یافته و عشایری از طریق اتخاذ تصمیمات دارای قابلیت اجرا و تحقق

۴ـ تقویت اثربخشی شوراهای آموزش و پرورش در جلب، جذب و توسعه مشارکت‌های مردمی، دستگاه‌ها ، سازمان‌ها، نهادها، سرمایه گذاران غیردولتی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد در امر تعلیم و تربیت

۵ـ شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت.

۶ـ آگاه سازی و ترویج مفاد قانون شوراهای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی و استانی.

توفیق روزافزون اعضای شوراهای آموزش و پرورش سراسر کشور را در تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت از درگاه خداوند بزرگ خواهانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز