خبرگزاری کار ایران

/خبر در حال بروزرسانی است/

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۵۳۸

آخرین وضعیت امدادرسانی در منطقه سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی چهار روز گذشته وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان باعث بحرانی شدن وضعیت مردم در این مناطق شده‌ است. سیل به بسیاری از زیرساخت‌های روستایی و راه‌های مواصلاتی خسارت وارد کرده است و به گفته مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان براساس برآوردهای اولیه ۹۵۱ میلیارد تومان به این منطقه خسارت وارد شده است. همچنین ۲۵۰۰ منزل مسکونی روستایی به شدت آسیب دیده است.سیستان و بلوچستان در حالی در این وضعیت بحرانی به سر می‌برد که مهم‌ترین دستگاه امدادرسانی کشور در مواقع بروز حوادث طبیعی؛ جمعیت هلال‌احمر بدون رییس است و همین مسئله به نگرانی‌ها درباره ارائه خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان دامن زده است.

در بسیاری از مناطق منابع آب شرب آسیب دیده‌ است

«محسن فرهادی» معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار‌ ایلنا گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم‌ بهداشت محیطی به مناطق کنارک، چابهار و ایرانشهر از دانشگاه‌ علوم‌پزشکی استان اعزام شده‌اند. اولین موضوع مهم برای تیم‌های اعزامی مسئله آب شرب است. در بسیاری از مناطق منابع آب شرب آسیب دیده‌ است. بخش‌هایی از آب بطری استفاده می‌کنند و در مناطقی هم کلر یک درصد مادر در حجم وسیع توزیع شده است.

فرهادی بیان کرد: متاسفانه مناطق سیل‌زده به دلیل آغشتگی با فاضلاب و چاه‌های جذبی نیاز به آهک‌پاشی دارند. برای رفع این مقوله توزیع آهک انجام شده است. بعد از فروکش کردن آبِ منطقه نظارت بر دفع لاشه‌های حیوانات تلف شده انجام می‌شود. همچنین مواد مبارزه با حشرات و جوندگان که طبیعتا با سیلاب زیاد می‌شوند، توزیع می‌شود. 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ارتباط با تمهیدات سلامت تغذیه در منطقه گفت: بحث بعدی و بسیار مهم سلامت غذای مردم سیل‌زده است. غذاهای گرم هم که  به منطقه برده شده یا توسط آشپزخانه‌های سیار طبخ می‌شود، نیاز به نظارت تیم‌های سلامت‌محیطی دارند. می‌توانیم وضعیت بهداشت محیطی منطقه را تحت کنترل اعلام کنیم.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز مناطقی هست که دسترسی به‌‌ آن نداشته باشید؟ گفت: طبق آخرین پیگیری‌هایی که امروز صبح انجام شد، تیم‌های امدادی به چابهار هم دسترسی پیدا کرده‌اند. متاسفانه برای انجام اقدامات بهداشت محیط باید منتظر فروکش کردن سیلاب باشیم.

فرهادی گفت:تیم‌های بهداشت محیط، در محل‌های اسکان چادری یا کانکسی مستقر هستند. سرویس‌های بهداشتی و فضای استحمام سیل‌زدگان اهمیت دارد  و اینکه  آمار افرادی که خدمات بهداشت محیطی به  آنها رسیده‌ یا نرسیده در حال بررسی است. 

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

سیلاب در حال فروکش است

«اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه بر تاکید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خسارت بیشتر در مناطق سیل‌زده چه اقداماتی در این زمینه تاکنون انجام داده‌اید؟ گفت: تمام عوامل اجرایی، نیروهای مسلح، سپاه و هلال‌احمر از قبل از شروع بارندگی شدید در اینجا حضور داشتند.قطعا پیام مقام معظم رهبری باعث می‌شود تا همه دلگرم‌تر و با عشق و علاقه بیشتری به کار خود ادامه دهیم و امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات رفع شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: همه عوامل اجرایی تلاش خود را می‌کنند و امیدواریم خسارت گسترده‌تر نشود.

نجار درباره بازگشایی راه‌های روستایی نیز گفت: عمدتا در مسیرهای روستایی آب‌نما وجود دارد و تا آب فروکش نکند، امکان تردد از این مسیرها به راحتی امکان‌پذیر نیست. آب‌ درحال حاضر با توجه به کاهش بارندگی در حال فروکش است و ما امیدواریم هرچه سریعتر امدادرسانی بیشتر انجام شود.

وی ادامه داد: ما به تمامی ساختمان‌هایی که امکان سکونت در آن نباشد، مانند دیگر مناطق کشور که در ابتدای سال درگیر سیلاب شده بودند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به آنها برای اسکان موقت و انتقال موقت به دائم تا بازسازی کمک می‌کنیم. همچنین برای بازسازی در روستاها مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و برای مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: همچنین ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۵ میلیون تسهیلات معیشتی و ۵ میلیون کمک معیشتی بلاعوض به روستاییان پرداخت می‌شود.

نجار با اشاره به بازدید از انبارهای هلال احمر گفت: یک سری اجناس در استان موجود بود و یک سری هم از استان‌های همجوار به این استان ارسال شده است. برخی از این اجناس نیز توزیع شده است. با دو فروند هواپیما هم مقداری اجناس به این مناطق ارسال شده است. امروز هم یک فروند هواپیما با ۷ هزار بسته مواد غذایی به منطقه اعزام شده است.

وی درباره آمار جان‌باختگان گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی که صورت گرفته است خوشبختانه تلفات زیادی نداشتیم و فقط یک جسد پیدا کردیم که البته معلوم نیست که بر اثر سیلاب بوده یا نه و هویت او نیز مشخص نیست.

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

هنوز هیچ بالگردی برای امدادرسانی به نیکشهر اعزام نشده است

«محمد بلوچ‌زهی» بخشدار بخش مرکزی نیکشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: با گذشت 4 روز از سیل استان سیستان و بلوچستان هنوز آب رودخانه ها به دلیل طغیان در مناطق نیکشهر هنوز فروکش نکرده است.

وی ادامه داد: تا زمانی آب رودخانه ها فروکش نکند امکان تردد و امداد رسانی به روستاها وجود ندارد. در حال حاصر حدود 50درصد راه های ارتباطی شهرستان نیکشهر قطع است. از امروز تردد با خودروهای سنگین به این روستاها به سختی انجام می شود.

بلوچ زهی اضافه کرد: تمام زیر ساخت های شهری و روستایی از جمله آب و برق، جاده های، تلفن، دامداری، کشاورزی، قنوات و منازل به طور کامل تخریب شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان نیکشهر عنوان کرد: بیشترین نگرانی ما قطع شدن راه های ارتباطی با روستاهای سیل زده است. هنوز به بسیاری از روستاهای سیل زده به دلیل عدم دسترسی راه ها امداد رسانی نشده است.

وی گفت: در راستای امدادرسانی به روستاها به مرکز استان درخواست بالگرد داده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ بالگردی به منطقه اعزام نشده است.

بلوچ زهی بیان کرد: امسال پس از گذشت 20 سال تازه کشاورزی در منطقه رونق گرفته بود که متاسفانه با جاری شدن سیل به طور کامل از بین رفت. همچنین بسیاری از قنات های این شهرستان که دارای پیشینه تاریخی بودند همگی تخریب و از بین رفتند.

وی ادامه داد: تمامی شبکه های آب شرب شهرستان که در کنار رودخانه قرار داشتند از بین رفته و روستاها به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی ممکن است با استفاده از آب های آلوده دچار بیماری های گوارشی شوند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

۳۰ محور مواصلاتی سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

«عباسعلی ارجمندی» مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای گذشته ۳۱ مسیر مواصلاتی به ما اعلام شده بود که با مشکل مواجه شده‌اند، در حال حاضر ۳۰ محور بازگشایی شده است و تنها یک محور همچنان بسته است.

وی ادامه داد: در حوزه روستایی نیز راه ارتباطی ۸۹۰ روستا قطع شده بود که در حال حاضر مسیر ارتباطی ۵۰۰ روستا بازگشایی شده است. همچنین برق ۷۸۳ روستا قطع شده بود که در حال حاضر ۴۵۳ روستا دارای برق هستند. در حوزه شبکه آب‌شامیدنی روستایی آب ۲۴۵ روستا قطع شده بود که در حال حاضر آب ۵۳ روستا وصل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برابر گزارش اولیه بنیاد مسکن آسیب جدی دیده‌اند، اما تاکید می‌کنم که با توجه به حجم خسارت آمارها قابل تغییر است و افزوده خواهد شد.

ارجمندی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی نیز به ۲۰ هزار هکتار زمین مزروعی خسارت وارد شده است. ۶۵۰ میلیارد تومان تا این لحظه برآورد هزینه‌های اولیه است. در حوزه زیرساخت شهری برآورد اولیه خسارت ۳۳۲ میلیارد تومان بوده است. در حوزه پروژه‌های آب‌ منطقه‌ای نیز تا این لحظه ۶ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: امدادرسانی هوایی از امروز صبح با ۷ بالگرد در حال انجام است. ۵۵۰ گروه عملیاتی، امدادی و راهداری توسط سیستم‌های دولتی، هلال احمر و گروه‌های جهادی در حال امدادرسانی در منطقه هستند و ۲۲۲ روستا صرفا توسط هلال احمر امدادرسانی می‌شود. ۷۶۷ خانوار شامل ۲۶۲۷ نفر در ۳ اردوگاه اضطراری اسکان داده شده‌اند. همچنین دو کاروان سلامت از امروز در دشتیاری مستقر می‌شوند. این کاروان بعد از دو روز از این منطقه به مناطق دیگر اعزام خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار بسته غذایی در روز اول تهیه شده و روز گذشته بخشی از آنها توزیع شده است و امروز نیز مابقی توزیع خواهد شد. مسئولان استانی و کشوری در استان حضور دارند و جلسه پیشگیری و هماهنگی استان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزرا و معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار خواهد شد.

نیاز ضروری سیل زدگان به آب معدنی، مواد غذایی و وسایل گرمایشی

«مجتبی شجاعی» فرمانداردلگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دلگان پنجمین شهرستان استان سیستان و بلوچستان به لحاظ وسعت است و یکی از اصلی ترین کانون های بحران در سیل اخیر محسوب می شود. طی دو روز گذشته شاهد بارش 117 میلیمتر بارندگی در این شهرستان بودیم که متاسفانه باعث خسارت های فراوانی در زیرساخت های شهری و روستایی این منطقه شد.

وی افزود: در این بارش ها تمامی محورهای اصلی این شهرستان مسدود شد و با تلاش راهداران تاکنون 2 محور مواصلاتی از 4 محور این شهرستان باز شده است. در همین حال 6 روستا هنوز فاقد برق هستند.

فرماندار دلگان ادامه داد: سیل زدگان این شهرستان به شدت به لوازم گرمایشی از جمله پتو و بخاری و همچنین بسته های غذایی نیاز دارند.

شجاعی عنوان کرد: انتظار ما برای مردم محروم سیل زده شهرستان دلگان در بحث امدادرسانی بیشتر از وضعیت موجود است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه ای به این منطقه محروم داشته باشند.

وی ادامه داد: در حادثه سیل اخیر خانواده ها به شدت به لحاظ روحی آسیب دیده اند. به زیرساخت های شهری و روستایی از جمله جاده ها، آب و برق، دام ، کشاورزی و منازل به شدت آسیب وارد شده و منازل بسیاری تخریب شده و اگر اطلاع رسانی ها از قبل انجام نمی شد تلفات انسانی زیادی رخ می داد.

وی اضافه کرد: طبق برآورد اولیه در بخش کشاورزی بین 3500 تا 5000 هکتار از اراضی کشاورزی مردم فقیر این شهرستان از بین رفت. مردم فقیر و محروم استان فقیرتر شدند. تلفات دام سبک در سطح شهرستان بسیار زیاد بوده است. جمعیت 80 هزارنفری این شهرستان را درگیر مشکلات بسیاری کرده است.

فرماندار دلگان ادامه داد: برای تسکین مردم امیدواریم در بحث خسارت های وارده به کشاورزی، دامداری و زندگی مردم حمایت های ویژه ای صورت بگیرد و خسات ها جبران شود تا بتوانند در این شرایط سخت دوام بیاورند.

وی اظهار داشت: مردم سیل‌زده شهرستان دلگان به آب معدنی، مواد غذایی و پوشاک گرم نیاز دارند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در سیستان و بلوچستان تا پایان هفته

«صادق ضیائیان» مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا، گفت: بارش‌های امروز در حد معمول و خفیف و در بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمان است. میانگین بیشتر این‌ بارش‌ها ۲۰ میلیمتر است. همچنین بارش ۲۵ میلی‌متر را در جنوب کرمان، جنوب غرب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی استان‌هرمزگان خواهیم داشت. 

وی در ادامه افزود: تنها بارش‌هایی در سطح دریای عمان و خلیج فارس خواهیم داشت. این بارش‌ها جزایر ما را تحت شعاع قرار خواهد داد. بارش‌هایی که  بر آسمان جزایر خواهیم داشت، حجیم نیستند. همچنین استان‌های گیلان و مازندران هم بارش‌ تا ۱۲ میلی‌متر را خواهند داشت.  

ضیائیان گفت: برای روز آینده بارشی پیش‌بینی نشده است. تنها بارش‌های خفیفی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بر آسمان دریای عمان خواهیم داشت، اما باعث تشدید سیلاب در استان سیستان و بلوچستان نخواهد شد. همچنین در گیلان بارش‌هایی خواهیم داشت. روز پنج‌شنبه نیز هیچ بارشی در مناطق سیل‌زده نخواهیم داشت. تنها بارش‌هایی در سواحل دریای خزر خواهیم داشت. 

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: تا آخر هفته کاهش دما و حاکم شدن هوای سرد در شمال‌غرب‌ و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان را خواهیم داشت. تا پایان هفته دما ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت.

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

استقرار تیم‌‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار

«پیرحسین کولیوند» رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: از نظر بهداشت و درمان وضعیت در مناطق سیل‌زده پایدار است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارهای امدادی دوباره از صبح زود آغاز شده و خسارت جانی نیز نداشتیم. بیشترین مشکل منطقه خسارت‌هایی است که به زیرساخت‌ها و جاده‌های ارتباطی وارد شده است.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: هنوز هم در برخی از روستاها راه‌‌های ارتباطی بسته است و ما از طریق اورژانس هوایی امدادرسانی را انجام می‌دهیم. تلاش بر این است که این مسیرها به سرعت باز شود.

کولیوند با بیان اینکه آب در حال فروکش کردن است، گفت: تیم‌های بهداشتی و تیم‌های حمایت روحی برای بالا بردن سطح تاب‌آوری در منطقه در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه مواجه نیستیم، تصریح کرد: علیرغم اینکه در منطقه با مشکل دارو و تجهیزات مواجه نیستیم، اما باز هم درخواست دارو و تجهیزات کرده‌ایم. از نظر بهداشت و درمان جای نگرانی نیست.

رییس اورژانس کشور درباره شیوع بیماری‌های واگیردار گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی گزارش نشده است و تیم‌‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در منطقه حضور دارند و امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم شاهد بیماری‌های واگیردار نباشیم.

کولیوند با بیان اینکه مشکلی در بیمارستان‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: دو مرکز جامع سلامت در محاصره آب هستند و علیرغم اینکه در محاصره آب هستند، اقدامات خود را انجام می‌دهند و ما از طریق بالگرد وسایل مورد نیاز را به آنها می‌رسانیم.همچنین جابجایی بیماران از طریق بالگرد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی در حال انجام است، اما مردم همچنان به اقلام امدادی نیاز شدید دارند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

هنوز هم برخی از روستاها برق ندارند

«عبدالغفور ایران‌نژاد» نماینده مردم چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز در معیت آقای لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه استان و وزیر نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در منطقه دشتیاری حضور داریم و در حال بازدید از مناطق سیل‌زده هستیم.

وی ادامه داد: آب در روزهای گذشته به روستاها وارد شده بود و راه‌های روستایی را از بین برده بود امروز وضعیت کمی بهتر شده و آب فروکش کرده است اما همچنان راه‌های روستایی قطع است همچنین تعدادی از روستاها با مشکل قطع برق روبرو هستند البته به ما گفته‌اند که امروز نیز مشکلات این روستاها برطرف می‌شود.

نماینده مردم چابهار خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات امروز نیز به منطقه می‌آید تا وضعیت تلفن و مخابرات را در منطقه پیگیری کند.

ایران‌نژاد تصریح کرد: امروز با حضور رییس مجلس بزرگترین پروژه آب‌رسانی کشور امروز افتتاح شود و در این طرح قرار است به 261 روستا آب‌رسانی صورت گیرد. البته امروز بخشی از این طرح افتتاح می‌شود و آب‌رسانی به 180 روستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از روستاها با مشکل آب و برق مواجه هستند که امیدواریم امروز برطرف شود.

نماینده مردم چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خسارات بیشتر به این منطقه گفت: همه دستگاه‌ها در حال تلاش هستند همچنین مردم نیز با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نقدی در حال کمک‌رسانی به منطقه هستند.

ایران‌نژاد درباره خسارت وارد شده به منطقه خاطرنشان کرد: خسارات وارد شده به منطقه بسیار زیاد است.

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

توزیع ۳ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته

«رسول راشکی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته حدود ۲۷ سورتی پرواز در مناطق مختلف از جمله کنارک، بخش‌ دشتیاری در چابهار، توسط دو بالگرد متعلق به هلال احمر، یک بالگرد از ارتش و یک بالگرد از سپاه انجام شده است.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته روز گذشته توزیع شده است امروز نیز با طلوع خورشید پرواز‌ها آغاز شده است و امیدواریم به یک سرانجام خوبی در منطقه برسیم. آب نیز در حال خارج از شدن منطقه است البته مسیرهای جلو دست نیز همچنان تحت تاثیر آب هستند و بازگشایی مسیرها به زمان نیاز دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مسیر ارتباطی چندین روستا در مرز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان مسدود شده بود که روز گذشته تلاش بسیاری انجام شد تا این مسیرها نیز بازگشایی شود و امدادرسانی به این مناطق نیز انجام شود و سبد غذایی در این مناطق نیز توزیع شده‌است.

راشکی درباره اقلام ضروری تصریح کرد: با توجه به گستردگی منطقه سیل‌زده به اقلامی مانند پتو، والور، کنسروجات، موکت به شدت در منطقه نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تا روز گذشته به ۳۵۰۰ خانوار که در حدود ۱۶ هزار نفر می‌شوند خدمات ارائه شده است همچنین برای ۷۶۷ خانوار اسکان اضطراری ایجاد شده است.

امدادرسانی به سیل‌زدگان از طریق هوایی/ بازگشایی ۳۰ محور مواصلاتی/ اعلام تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان/ برآورد خسارت ۹۵۱ میلیارد تومانی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز