خبرگزاری کار ایران

با دستور وزیر راه؛

ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۴۳۷

ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری، با هدف افزایش ایمنی سفرهای ناوگان اتوبوسی جاده‌ای، ارتقای سطح خدمات و افزایش توانمندی و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافربری ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان، اظهار داشت: در پی استقبال هم‌وطنان از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای برای نظارت و برنامه‌ریزی‌های مؤثر ارتقای ایمنی در سفرهای عمومی جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی سلسله اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که از جمله مهمترین این اقدامات، ابلاغ ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل مسافربری برون شهری و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر می‌باشد.

وی با بیان این که با اجرای دستورالعمل جدید، چشم‌انداز متفاوتی نسبت به گذشته در ارتقای ایمنی و افزایش رضایت‌مندی هم‌وطنان از سطح خدمات ارائه شده، فراهم می‌شود، افزود: تعیین معیار برای انتخاب شرکت‌های سر شبکه، تعیین وظایف مشخص برای شرکت‌های سر شبکه، لزوم سرمایه‌گذاری و ارائه ناوگان ملکی برای شکل‌گیری و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی شرکت‌های شبکه سیر حمل و نقل مسافر از جمله اقدامات و اصلاحات ابلاغی در جهت نظام‌مند نمودن و بهبود اجرای این تحول است.

قربانی خاطرنشان کرد: با ابلاغ اصلاحات جدید، هرگونه افزایش شرکت‌های مسافربری متضمن سرمایه‌گذاری و تدارک الزامات ایمنی می‌باشد و در راستای تأمین هرچه بیشتر ایمنی سفرها، شرکت‌های سرشبکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه مکلف شدند، اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان به منظور پایش رفتار لحظه‌ای رانندگان از مبدا تا مقصد سفرها و پاسخگویی تمام وقت به مسافران و رسیدگی به شکایات آنان، راه‌اندازی نمایند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، همچنین اظهار داشت: در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در ضوابط جاری و حذف انحصارات نیز، برخی مقررات دست و پاگیر جرح و تعدیل گردیده و شفافیت لازم در مقررات از جمله تعیین شرایط فسخ قراردادهای شبکه سیر و نحوه سرویس‌دهی در زمان تعطیلی اعضای شبکه‌ها، یکپارچه‌سازی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت و غیره پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در راستای ارائه و توسعه خدمات حمل و نقلی به مناطق محروم، مشوق‌های لازم در ضوابط، پیش‌بینی شده و به منظور تقویت مدیریت شبکه‌های سیر، امکان اداره امور شبکه با مکانیزم مدیریت مشارکتی نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز