خبرگزاری کار ایران

انعقاد قرارداد شرکت‌های بهره‌برداری مترو تهران و ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل مترو

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۳۶۶

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: برای اولین بار قرار داد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو توسط تولید کننده داخلی در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان امضاء شد.

به گزارش ایلنا،‌ صبح امروز دوشنبه ۲۳ دی ماه ۹۸ در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران تفاهم نامه ای با حضور مدیرعامل شرکت ذوب آهن و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای تامین ۸۰۰ تن ریل مترو در برج میلاد منعقد شد.
فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه این قرارداد بر اساس اهداف عالی شهرداری تهران بوده و با توجه به توان داخلی مهم ترین راه برون رفت از تحریم ها است، افزود: با انعقاد این قرارداد و تولید ریل در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، از خروج ارز از کشور جلوگیری شد و به همین نسبت صرفه جویی ارزی ایجاد می شود که خود کفایی ارزی را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کند و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.
نوبخت با بیان اینکه مطابق این قرارداد مقرر شد ۸۰۰ تن ریل تامین شود که این ریل ها در تمامی خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: ۵۰۰ تن از این ریل ها مخصوص خطوط درون شهری است و ۳۰۰ تن برای ریل های برون شهری قابل استفاده می باشد.
وی افزود:‌ پس از مصرف ریل های تولید داخل در متروی تهران دیگر متروهای کلان شهرها نیز در صورت نیاز به ریل می‌توانند از داخل کشور تامین کنند و همین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.

براساس اعلام شرکت بهره برداری مترو، مدیر عامل شرکت بهر ه برداری متری تهران و حومه خاطرنشان کرد: اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر،‌ ریل مورد نیاز متروی تهران را مطابق استانداردهای بین المللی تولید کند، ما نیز به عنوان اولین بهره بردار مترو در ایران متعهد به خرید این محصول هستیم چرا که با توجه به ساخت و توسعه مترو در کشور بازار خوبی برای این محصول در داخل کشور وجود دارد ضمن اینکه این شرکت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می‌سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز