خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سراوان در مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مردم مناطق سیل‌زده در تامین نان هم مانده‌اند/ مسئولان کار احداث سیل‌بند را نیمه‌کاره رها کردند

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۲۳۰

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با جدیت و حساسیت بیشتری مسائل مربوط به سیل سیستان و بلوچستان را پیگیری کند.

«محمد باسط درازهی» نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: شدت بارش باران بسیار بالا بوده و دسترسی بیش از ۵۰۰ روستا و حتی شهرها، بخش‌ها و شهرستان‌ها به صورت کامل قطع شده است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، وزارت راه‌وشهرسازی آن اقداماتی را که باید در سطح ملی انجام شود، ارائه نداده‌اند و با امکانات شهرستانی نمی‌توان مشکلات ناشی از سیلاب را رفع کرد و اقدامات پاسخگو نیست و دولت باید با جدیت و حساسیت بیشتری مساله را پیگیری کند.

نماینده سراوان ادامه داد: از روز گذشته تاکنون بیش از ۶۰ روستا در داخل آب گرفتار بودند و خسارات بسیار زیادی به روستاها وارد شده است. به علاوه بسیاری از روستاها در کنار رودخانه‌ها قرار دارند که نیازمند ایجاد سیل‌بند و اجرای طرح‌های آبخیزداری هستند تا بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم، چرا که این آب در حال رفتن به سمت پاکستان است و با توجه به نیاز شدید آبی استان هنوز نتوانستیم از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

درازهی تصریح کرد: فعلا مردم گرفتار هستند و با توجه به اینکه خانه‌های خشتی و گلی در استان بسیار است، در معرض کوچکترین باد و بارانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و احتمال خسارات جانی و مالی را بالا می‌برد و امیدواریم دولت و ستاد مدیریت بحران توجه ویژه داشته باشند، اما از فرمانداران و بخشداران در ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان تشکر می‌کنم، در هر حال کمک‌ها کم است و نیازمند توجه ویژه برای حل مشکلات مناطق سیل‌زده هستیم.

او تاکید کرد: بسیاری از شهرهای استان در کنار رودخانه‌ها قرار دارند و اقدامات خوبی انجام شده، اما سیل بندها باید برای تمام مسیرهای رودخانه‌ای احداث شود که تا اینجا وزارت نیرو و وزارت کشور کارها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید سیل‌بندها را احداث کنند که این مهم هنوز در بسیاری از مناطق استان محقق نشده است.

نماینده مردم سراوان درباره میزان کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: کمک‌هایی که می‌شود کافی نیست و بسیاری از مردم دسترسی به هیچ شهر دیگری ندارند و حتی در تهیه نان هم مانده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز