خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد:

جمع‌آوری ۳۰۶ میلیارد تومان از صندوق صدقات در ۹ ماهه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۴۶

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در ۹ ماهه سال جاری در خصوص جمع‌آوری صدقات نقدی و غیرنقدی ۲۵ رشد داشتیم و ۳۰۶ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا عسگریان» معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امروز در نشستی خبری گفت: مردم در حوادث امسال بسیاری از داشته های خود را شریک شدند و هنوز هم در حال کمک کردند. در سال۹۷ نیز بودجه را چالشی تدوین کردیم اما خوشبختانه در بخشهای مختلف از جمله صدقات نقدی و غیرنقدی رشد داشتیم ۳۰۶ میلیارد تومان جمع آوری شده است یعنی ۲۵ درصد رشد داشتیم که ۱۱ درصد آن در بخش کمکهای نقدی بوده است. در این ۹ ماه هر ایرانی ۳۲ هزار تومان صدقه پرداخت کرده و به ازای هر نفر روزانه ۱۱۶ ریال بوده است. این موارد در حوزه پرداخت صدقه نقدی است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: ما از سالهای قبل برای صندوق های معابر برنامه ریزی کرده و تاکنون از ۱۰۸ هزار صندوق جمع آوری شده در سال ۹۸، ۳۵ هزار صندوق جمع آوری شده اند و در حال حاضر ۱۸۴ هزار صندوق بزرگ معابر داریم.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر مشترک طرح صدقات پیامکی هستند، ادامه داد: ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق صدقات پیامکی تامین شده است.

عسگریان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه اکرام ایتام و محستین هزینه شده است. و به ازای هر یتیم ۳۲۴ هزار تومان پرداخت شده ما نسبت به ۹ ماهه سال گذشته سرانه‌مان ۵۰ درصد رشد داشته است. حامیان محسنین ۴۵ درصد رشد داشته و سرانه هر نفر ۱۲۴ هزار تومان است که ۹ درصد رشد داشته است. هر حامی به طور متوسط ۹۶ هزار تومان پرداخت کرده اند و امسال تاکنون ۶۲۹ هزار تومان کمک کرده اند که ۳۴ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد درباره طرح کمک مبتنی بر نیاز گفت:  امسال هزار و ۳۳۰میلیارد تومان هزینه شده است که نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد رشد داشته است.

وی درباره روشهای نوین کمک به کمیته امداد گفت: از طریق روشهای نوین مانند تلفن گویا و ... ۷۱ میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است.

عسگریان درباره مراکز نیکوکاری مرتبط با کمیته امداد تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق این مراکز نیکوکاری مساجد هستند و ۴۲ درصد منابع کمیته امداد از طریق این مراکز جمع آوری می شود امسال سه مرکز نیکوکاری خبرنگاری احداث کرده ایم. همچنین ۱۵۰ مرکز خیریه در حوزه های علمیه ایجاد شده است.

وی گفت: ما امسال ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه جمع آوری کردیم همچنین ۴۶ میلیارد تومان زکات مال جمع آوری شده است. کل سال گذشته ۵۳۴ میلیارد تومان زکات مستحبی واجب و فطریه داشتیم. در سال جاری تاکنون ۵۳۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری کرده ایم که ۲۶ درصد رشد داشته است. کل فطریه ۱۹۰ میلیارد تومان با ۴۱ درصد رشد بودیم و زکات مال ۳۳۴ میلیارد تومان بود که ۲۰ درصد تاکنون رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز