خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

استعفای آروین هنوز به دست ما نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۷۷۰

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران استعفا داده است؟ اظهار داشت: هنوز استعفای خود را اعلام نکرده‌اند و آنگونه که در پست اینستاگرامی و کانال ایشان مطرح شده، در حال فکر کردن به این مسئله هستند و اگر استعفایی به دست ما برسد در هیات رئیسه بررسی و سپس با ایشان مذاکره می‌کنیم تا از آن صرفنظر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز اکثر اعضا نسبت به حادثه اخیر سقوط هواپیمای اوکراینی واکنش نشان دادند و مسائلی نیز در این خصوص مطرح شد.

وی با اشاره به حرفهایی که امروز در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت، گفت: طرح یک‌فوریتی الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی واحدهای مسکونی مطابق با طرح تفصیلی با توجه به بی‌نظمی جدی برخی کاربریها مورد بحث و بررسی قرار گرفت چراکه برخی از منازل مسکونی در مناطق مختلف تهران به واحدهای اداری و یا برعکس آن تبدیل شده که باید این مسئله ساماندهی شود.

هاشمی با اشاره به اینکه طرح الزام نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: این مسئله نیز بسیار حائز اهمیت است چراکه موجب افزایش درآمد پایدار شهری می‌گردد. در حال حاضر عوارض بر مبنای نرخ مصوب وزارت اقتصاد تعیین می‌شود و اگر این طرح توسط شهرداری صورت گیرد شرایط متفاوتی ایجاد می‌شود و درآمدهای پایدار بیشتری تامین می‌گردد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصویب این طرح منجر به تغییر قیمت عوارض خواهد شد یا خیر، گفت: قیمت منطقه‌ای گاها به شدت پایین است اما اینکه میزان دقیق تغییرات چقدر است، مشخص نیست.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران استعفا داده است یا خیر، اظهار داشت: هنوز استعفای خود را اعلام نکردند و آنگونه که در پست اینستاگرامی و کانال ایشان مطرح شده، در حال فکر کردن به این مسئله هستند و اگر استعفایی به دست ما برسد در هیات رئیسه بررسی و سپس با ایشان مذاکره می‌کنیم تا از آن صرفنظر کنند اما اگر اصرار بر این قضیه باشد، موضوع در صحن شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص مصوبه معاون رئیس جمهور مبنی بر توسعه حمل و نقل عمومی نیز تصریح کرد: پیگیر این موضوع هستیم اما باید جزئیات آن را از آقای حناچی سوال کنید چراکه ما در امور اجرایی دخالت نداریم اما اخیرا وزارت کشور با مسئولان بانک مرکزی صحبت‌هایی داشته تا این موضوع را پیگیری کنند و نتیجه آن تهیه صورتجلسه‌ای بوده و تصمیم نهایی منوط به تایید مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برای این مسئله استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی اعلام شده که به تصمیم سران سه قوه نیاز دارد و سپس مقام معظم رهبری باید نتیجه‌گیری کنند. اما در حال حاضر دقیقا نمی‌دانم چه کسی باید پیگیر این موضوع باشد.

هاشمی افزود: فردا جلسه‌ای در شهرداری تهران تشکیل می‌شود و نمایندگانی از وزارت کشور نیز در آن حضور دارند.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که سال گذشته با مقام معظم رهبری درباره توسعه حمل و نقل عمومی داشته است، اظهار کرد: بنده از ایشان خواهش کردم که این موضوع را دریابند و دو روز بعد که آقای روحانی را در مراسمی ملاقات کردم گفتند که به حضرت آقا چه چیزی گفته‌اید که به من اعلام کردند این موضوع را دنبال کنم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز