خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس دانشگاه آزاد؛

آئین‌نامه تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۷۰۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای جزئیات آئین‌نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی طهرانچی در بخشنامه‌ای آئین‌نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استانها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده نظر به سیاست های کلان دانشگاه و با توجه به عناصر اساسی روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی محتوای کتاب‌های درسی آئین نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» جهت اجرا ابلاغ می شود.

آئین نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» به منظور بهبود کمی و کیفی کتابهای مرجع، درسی و کمک درسی و ایجاد فرصت های جدید با هدف توسعه فعالیت های تحقیقاتی و روزآمدسازی محتواهای آموزشی تدوین شده است.

از جمله سیاست های تدوین «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی»، توجه به عناصر اساسی روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی محتوای کتابهای درسی، توسعه همکاری و استفاده از توان سایر مؤسسات و شخصیت‌های علمی ملی و بین المللی در تألیف کتابهای درسی، پیراستگی متون درسی از القائات استعماری، الحادی و سکولاریستی و الگوسازی، مدل سازی، مفهوم سازی و نظریه پردازی با الهام از علوم بومی و اسلامی و نمادسازی و معرفی اندیشه ورزان و دانشمندان ایرانی و مسلمان و پیوند بین علم و عمل و توجه به رویکردهای کاربردی، فناورانه، اشتغال زایی و کارآفرینی به منظور تقویت مهارت های خلاقیت و اندیشه ورزی، استدلال و استنتاج و ... است.

همچنین این آئین نامه شامل مواردی از جمله تعاریف، هدف تدوین و نشر کتابهای مرجع، درسی و کمک درسی، سیاست‌های تدوین کتاب‌های مرجع، درسی و کمک درسی، اهداف شورای تدوین و نشر کتابهای مرجع و درسی در معاونت علوم انسانی و هنر، ساختار شورای تدوین و نشر کتابهای مرجع و درسی در معاونت علوم انسانی وهنر، تشکیل جلسات، وظایف و اختیارات شورا، فرآیند پیشنهاد، نگارش و ارزیابی کتاب و ... است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز